Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det finnes mye rart, blant annet hele lykter med hovedlykter og blink i ett.. det blir det ihvertfall ikke. Kunne forsåvidt hatt blinkers som stod mer i stil til hovedlyktene, men syns så ofte mye av det som skal gjøre det ser så spaca og uoriginalt ut..

Fikk forresten bytta GSM-antennen også, den har stått med fin knekk 90 grader bakover i et par måneder nå. Droppa den lille planen om å gå over til haifinnen som ble levert på slutten ("haifinne" med to antenner på). Gadd ikke begynne å styre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nedre bærekule og foringsarm eller whatever byttet på begge sider (http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=747036#747036).

Desverre oppdaget jeg samtidig at kula i bærearmen (oppe) på høyresiden også er gåen. 2000 spenn der også. Faen altså, er snart komplett nytt understell på driten. Misunner eieren etter meg.. :shock:

Antar felgene er 1-2 uker unna nå, så nå sitter jeg og bestiller dekk. Har hatt Falken 451 før, og syns de var OK, men ikke noe mer. Veldig glatte på vått føre, og spora en del. Men nå har jeg lest litt rundt i tester og på forumer og greier, og det ser ut som Falken FK452 er blitt mange ganger så bra som 451. De har kjempekarakter på tyretest.com, etter 76 reviews, og skrytes opp som dekk helt i toppen, hyggelig pris til tross. Bra på vått og lite lyd. Dessuten har de kommet mer opp på samme bredde som andre dekkprodusenter. Fant et meget illustrativt bilde på e46fanatics:

a3qeoz05pz96xfurfaak.jpg

Derfor blir det nok 245/40-20" og 275/35-20" i Falken FK452. Det blir et par prosent større enn originalt. Jeg kunne gått for 35 og 30-profil, men vil helst ha mest mulig gummi.

Hadde jeg funnet Nankang NS-II i 275/35-20" hadde jeg nok kjøpt de - en del billigere og så har jeg meget god erfaring med de. Lite lyd, sporer lite og sitter veldig bra på tørt. Litt mer fishy på vått. Desverre ser det ikke ut som de er å oppdrive i den dimensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var bærearmen også bytta. Det ble 1670,- eller noe originalt BMW med 15% rabatt - faktisk samme pris som uoriginalt fra GS, og da ville frakt kommet i tillegg.

etomr6lvr34778gca2nm.jpg

7ldjf80qd8ab6j3nfasr.jpg

Så nå er bilen EU OK til 31. mai 2010. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Tommy-vask blir det aldri - det er en bruksbil, og du vet jo hvor jeg bor. Det blir nok en grundig underspyling nå så fort veiene blir saltfrie, men jeg gidder ikke ta det før de slutter å salte (og saltet har regna bort). I følge yr.no er det meldt et par minusgrader her igjen i helga, så da kan en aldri vite hva Satans Vegvesen finner på. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Falken FK452, da i 215/40-17 på framhjula.

Det er helt greie dekk. Sitter veldig dårlig på vått underlag ved både nedbremsing og kjapp svinging.

Men blir nok FK452 når jeg skal ha nye dekk bak også, de er ikke dårlige egentlig. Må bare lære å kjøre med de på vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...