Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det p-huset der sto jeg i også ;)

Hadde gleden av å møte hele familien Rysstad på Kiwi her om dagen. Følte med deg da du sa at AC'en streika...for den dagen var VARM ;)

Godt vi har stranda rett nedi her, hehe.

Gratulerer med papparollen. Si ifra hvis du trenger råd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steffan, Syns det funker bra jeg. Eneste jeg irriterer meg grønn over er vibrasjoner under nedbremsing. Bytta bakbremsene for noen uker siden, og det hjalp på vibrasjoner i fart, men det rister fortsatt som pokker under nedbremsing, så nå har jeg nye frembremser også liggende. Billig å eie har den jammen ikke vært. Håper det løser problemet, for fremskivene er knapt slitt. Hater vibrering på BMW.

Dr_S, Hehe. Muttern mente småen måtte være den yngste som hadde vært på stranda. Tror han var 8 dager gammel. Og parkeringshuset ja, herregud jeg har lagt igjen mye penger der. Drev jo og trykka 40 ganger på den der knappen med 10,- per gang hver gang jeg var der. Tipper det røk med 1500,- i parkering på de dagene.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk. Det anbefales. :)

Fant forresten litt flere bilder fra de siste månedene.

Har registrert at folk driver og legger ut bilder av bilene sine sammen med millionglisene til svigerforeldrene. Porscher og hva det nå måtte være. Så jeg får legge ut bilde av 7ern sammen med det svære sommergliset til svigermor jeg da... :D

lt0n9oo3btatruayvonz.jpg

o3bjgo0wkdyonqq540kc.jpg

Det morsomme med denne Minien er at den er produsert september 2000, som er den siste uka de ekte Miniene ble laget, og er derfor en av de aller siste før BMW-Minien kom. Det var jo også BMW som eide de da denne ble laget, og hadde det ikke vært for at BMW brukte penger på å få inn sidebjelker og airbager, så hadde Mini-produksjonen blitt stoppet i 1996. Den er produsert i England, av Rover, og har 1.3-liters innsprutsmotor med 62hk på 700kg, elektrisk open-air tak, delskinn, airbag, og passerer øyeblikk 16.000km. Ingen Porsche, men den vekker oppmerksomhet som en Porsche, uten å få janteloven slengt over seg. Kommer man i denne er det bare smil å se rundt seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer bilderoting. Skulle dænge litt baller med en kollega for noen uker siden, så vi trilla dit i hver vår 7er. Ny og gammel.

Det er ganske nøyaktig 10 år som skiller disse to. E65 facelift på 19" vs. min E38 på 20".

9p8qhtb7ie53v85e9twt.jpg

tsn5ag5527djg9pbl6mn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så fikk vi selvfølgelig kjøpt oss barnevogn før småen kom, en Simo bagvogn med alu-understell og lufthjul:

n068a7e9vg49zbajfzld.jpg

Når mamma'n og pappa'n så da er i besittelse av 1 stk. BMW med fem seter, og en 1 stk. Land Rover med to seter og airbager som ikke kan slås av foran, så var det jo ingen tvil om hva som måtte bli barnebilen, både med tanke på antall sitteplasser og det at barn ikke kan sitte bakovervendt mot airbag. Dette måtte prøves, og det tok ikke lang tid før pappa'n skjønte at en 7-serie ikke er noen stor bil i familiesammenheng. Etter mye om og men fant man den beste oppskriften for ferieturer. Bagen av vogna, på høykant helt inn. Understellet sammenslått og hjulene av:

6h3mfqrsgkzwehj5fx0y.jpg

Når pappa'n så skal ha med seg litt sportsutstyr på ferieturen, så begynner det å bli lite plass til noe som helst annet:

szf4m7xdzw45paj0edek.jpg

Det kan nesten se ut som driveren og woodene må bli liggende hjemme.. :shock:

En annen sak oppi det hele er jo at mamma'n trenger en bil å kjøre med småen i til daglig, så da hun krevde beslag på 7ern fordi det var airbager som ikke kan slås av foran i Land Roveren, så kan dere tro pappa'n var kjapt ute med kortet og punga ut engangsavgifter for å få hvite skilter på Land Roveren. Pengene fløy, men nå har den også fått bakseter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ironi ute og går? :)

God plass innvendig og særdeles komfortabel bil, men bagasjerommet er upraktisk kontra en stasjonsvogn. For det første er det smalt pga. alt stasjet på begge sidene. Panelene bygger jo ut 20-25cm på hver side, pga. batteri, cd-skifter, forsterker, etc., og i tillegg har man den høye lasteterskelen som ødelegger innlastingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ, ironisk jeg? :mrgreen:

Men ta det helt med ro, ikke lenge dere skal bruke den vogna. Men mindre du "setter på a" om kort tid igjen :twisted: .

Hey din kuk, du klarte snike deg innimellom. Ironi-svaret mitt var faktisk til Ellingsen angående plassen.. ;)

Men jeg tar den jo på ditt innlegg også - hehe...

Sengekos og golf er sporter for ekte menn. Og så hender det at jeg en gang i blant sparker fotball for eliteseriekandidat Vingfot FK (bedriftsidrettslaget vårt..).

Gjør han det da? Ser ikke noe sportsutstyr jeg. Ser noe tilbehør til en sånn merkelig aktivitet, men.. :roll:

Pfft.. du klarer ikke løfte et helsett engang. 8)

Når man ser de to sjuerne sammen så ser man VIRKELIG hvor mye mere BMW E38 er ;)

Tjaah.. om eieren ville bytte hadde jeg neppe lagt meg på magen og blånektet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...