Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurer på om det er mulig å stille kmstanden på carsoft?

og hvilke programmer trenger jeg til dette?

er ny innen carsoft så lite peiling!

har skaffet m3 speedomter! men vil ha riktig Kmstand vis du skjønner!

så noen som veit?

mvh

kim

Skrevet
Carsoft viser bare riktig km stand(heldigvis),utstyr til å endre km stand er Bannlyst blandt bmw eiere,brukes bare av kjeltringer.

så du mener jeg er en kjelltring siden jeg vil stille opp km stand. det nye speedometeret har gått 89 tusen! bilen min har gått mer en det kan man si!

Skrevet

Gjøres hos BMW forhandler og skrives inn i servicehåndbok.. Får ikke hjelpe om de så må lage helt ny servicebok..Ingenting annet enn en notis om dette med underskrift og stempel er bra nok..

Slik ting skal IKKE privatfolk eie..

Skrevet
Gjøres hos BMW forhandler og skrives inn i servicehåndbok.. Får ikke hjelpe om de så må lage helt ny servicebok..Ingenting annet enn en notis om dette med underskrift og stempel er bra nok..

Slik ting skal IKKE privatfolk eie..

Psss... skjønner ikke problemet med det.. Det er ikke alle som har dårlige hensikter med å eie slikt utstyr

Skrevet

Skjønner ikke hensikten med å eie slikt utstyr.. Klart.. hadde jeg tilfeldigvis hatt noe slik utstyr hadde jeg mest sannsynlig aldri brukt det på min egen bil.. Men jeg skjønner ikke hva jeg skal med det? Når jeg kjøpte nytt instrument, så lot jeg det bare være 75 000 km mindre.. Fikk Tronrud til å skrive en ærklæring på at instrument var skiftet og hva ny og gammel kmstand var.. Meldte også fra til forsikringsselskap..

Så vidt jeg forstår blir kmstand lagret to plasser? I hjernen og i instrumentet.. Når det gjelder min bil så er både hjerne og instrument byttet (etter diverse små uhell som kan leses om i prosjekttråd).. Derfor kan ingen finne ut hva som egentlig er kmstand, utenom meg som har den i huet..

Skal aldri selge bilen min heller så ser ikke på det som noe problem når forsikringsselskapet er varslet.. Og skulle noen formåtlig tilby seg å kjøpe bilen min vil de bli underrettet om reel km stand... Dessuten er det forskjell på 100 000 fint kjørte og 50 000 herjekjørte likevel..

Når alt kommer til alt skjønner jeg ikke hva som er så stort fuzz? Om din lokale forhandler kan gjøre det hvorfor skal du kjøpe alt utstyret og personlig gå inn å endre det.. du skal jo bare gjøre dette EN gang skal du ikke? Snakk om å gå over bekken etter vann.

Skrevet

Ser poenget ditt, men ser heller ikke problemet med å eie slikt utstyr selv.

Man blir ikke automatisk kjeltring selv om man har slikt utstyr.

Skrevet

Nei folk er så rare at jeg blir kvalm!

men uansett er utstyret skaffet!

kl 5 hos meg i morgen stiller vi alle bilene gratis den første timen! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...