Gå til innhold

er foringer/understellsdeler ol fra biltema greit nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke brukt Biltema til noe som har med sikkerhet å gjøre, eller noe som gjør at du må bruke mye tid på å bytte delen når den går alt for fort i stykker igjen.

Skrevet

ikke si nå det... en kamerat kjøpte noen foringer til en sierra, og de var bedre en de orginale han kjøpte på ford... vel å merke han bytta de også til poly etter et år ;-)

men få heller tak i noen powerflex/polyforinger ;-)

Skrevet

Var ikke noen upris det du fikk på powerflexen, men ta en kikk på ebay også. De selger sett der også, og det er godt mulig du får det billigere der...

Har ikke erfaringer med biltema-foringer selv, men ut fra alt det andre de selger vil jeg anta du har en 50/50-sjanse for å få et vellykket produkt hehe De selger en del bra ting, men annet er helt ræva :lol:

Skrevet
kjøpte originale bmw traversforinger til e34, måtte byttes på eu kontroll. To år etter... nye foringer igjen! så kjøp gjerne poly der hvertfall. litt pes å bytte de og.

brukerfeil eller monteringsfeil? :lol:

Skrevet

kjøp heller polyflex, så slipper du myyye slit. når den gammle foringen er ut, er det bare å "smette" inn poly foringa, slipper og presse den inn igjenn

Skrevet
kjøpte originale bmw traversforinger til e34, måtte byttes på eu kontroll. To år etter... nye foringer igjen! så kjøp gjerne poly der hvertfall. litt pes å bytte de og.

hehe! vart montert på bmw.. på en original 520 12v, med m-tech understell. må siest att bilen vart meget pent kjørt faktisk! (begrenser seg vel selv med 130hk) Alt av foringer å ledd vart faktisk skifta samtidig.

Skrevet

altså brukerfeil? :P

hehe.. neida. men disse foringene pleier jo å holde ganske lenge da så må jo ha skjedd noe feil i ditt tilfelle, men er litt ot dette.. :)

Skrevet

hehe! vart montert på bmw.. på en original 520 12v, med m-tech understell. må siest att bilen vart meget pent kjørt faktisk! (begrenser seg vel selv med 130hk) Alt av foringer å ledd vart faktisk skifta samtidig.

130 hk er da mer enn nok til å herje med, evt. manglende effekt kompenseres bare med økt innsats!

Skrevet
kjøp heller polyflex, så slipper du myyye slit. når den gammle foringen er ut, er det bare å "smette" inn poly foringa, slipper og presse den inn igjenn

Og det går ikke med powerflex? må jeg ha presse da? Hva er forskjellen på powerflex og polyflex?

Skrevet

Og det går ikke med powerflex? må jeg ha presse da? Hva er forskjellen på powerflex og polyflex?

unskyld, mener selvsakt powerflex, er det jeg har på min. men vil tro at di fleste polyforingene er bare å smette inn, enklere i forholdt til org foringer som må presses på plass, powerflex foringene er 2delt slik at du bare trer en bit inn fra hver side, enkelt og greit hvis du skal bytte en annen gang også!

Skrevet

En vanlig DIY feil som gjøres når man skifter foringer er at man jekker opp bilen bytter foringer skruer til å setter ned bilen.Noen av foringene er da utenfor arbeidsområde å vil ødelegges fort.Altså endel av foringene skal ikke skrues til før bilen står på hjula.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...