Jesse Skrevet November 13, 2007 Share Skrevet November 13, 2007 Hentet meg ny bil om søndagen men er noe småfiks på den som fulgte med: - Kjøre computeren lyser kun i knappene, forrige eier sa den måtte nullstilles, hvordan gjør jeg det? - Cruisecontrollen virker ikke, den er helt død. noen innspill? - Hvordan girolje skal jeg ha på? DXIII? - når jeg flytter ryggen på førerstolen elektrisk, eller bruker memory 2 så ryker sikringen til førerstolen. - må bytte bremseskiver forann, hvor får man tak i de beste til en okei pris? - Drivstofforbrukmåler7vakum måler fungerer kun noen ganger. noen som har noen idèr? Skrik ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet November 13, 2007 Share Skrevet November 13, 2007 Bremseskiver = biltema torshov, evt gsbildeler.no Du bør sikkert skifte bremseklosse samtidig. Sjekk at abs følerne er i orden når du først har av hele greia. Sjekk at slangen som går inn på innsuget ikke er løs eller er råtten sånn at den slipper inn luft ( var det som var problemet på min 520 i hvert fall når denne forbruksnåla ikke funka) Du nullstiller serviceintervallen med å koble til et verktøy til servicepluggen i mottorrommet. Sjekk litt på internett om hvordan du kan gjøre dette så finner du sikkert en howto. www.autopower.se har ett par "how to do it" guider. Du får laste ned eller sjekke hva som skal gjøres på de ulike serivene til bilen før du nullstiller. Hjelper ikke å holde bilen i orden med bare å nullstille Oljeskift og gå over bremser og lignende bør i hvert fall gjøres som et minimum. Søk etter service 1 og service 2 for E34 540. Kan fort bli veldig dyrt å ignorere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet November 13, 2007 Share Skrevet November 13, 2007 Du skal bruke en olje som heter shell LA2654, denne MÅ du kjøpe/bestille på bmw! Bytt filter også i samme slengen. Viktig og bruke rett girolje på denne kassa! Visst du leser om min bil ser du at du kanskje burde bytte plastkulene i kassa også. Er den gått langt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet November 13, 2007 Forfatter Share Skrevet November 13, 2007 Okei! takk for svar Jeg har feilsøking aparat, som også kan nullstille ja da får jeg bestille den giroljen skal se etter den slangen, men om den hadde hoppet av ville den vel ikke fungert noen ganger? takker igjen for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet November 14, 2007 Forfatter Share Skrevet November 14, 2007 Noen fler ider? plastkuler i girkassen, er det en dyr affære? den gir oljen, heter den noe mer? finner den ikke i produktlistene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet November 14, 2007 Forfatter Share Skrevet November 14, 2007 Ingen som har hatt tilsvarende problemer på sin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Les om min bil, der står alt du vil vite om plastkuler og girkassen. produktlister? du må på en bmw forhandler for å kjøpe denne olja. Får den ingen andre plasser. Olja het Shell La2634 ikke 2654 som jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet November 17, 2007 Forfatter Share Skrevet November 17, 2007 åja hehe noen fler som vet om noen av de andre feilene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet November 18, 2007 Forfatter Share Skrevet November 18, 2007 noen som vet noe ang kjørecomputeren og sikringene som ryker når jeg flytter på sete? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå