Gå til innhold

kobling av 2 sub`er for 4 ohm


 Share

Anbefalte innlegg

Kopler du opp slik du har tenkt på tegningen vil du få 16 ohm. Du har seriekoplet spolene og får 8ohm siden de er dobbel 4. Så seriekoplet du elementene som da er 8 ohm og får 16. Det er ikke akkurat gunstig.

Det du kan gjøre er å seriekople slik som på tegningen. Så paralellkopler du elementene og får 4ohm ut til forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med å spille inn et element så er det bare noe som gjøres fordi et nytt element ikke tåler så stor belastning med en gang. det må bevege seg fram og tilbake noen ganger først. men det skulle ikke ha noe særlig å si på ytelsen.

hvor mange watt yter denne forsterkeren din i 4 ohm da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå fått i meg ordentlig forsterker, som tåler 2 ohm.. og har koblet parallell på subene... bruker forsterker som vist under på bildet. og sender med bilde av subbene osv.. men jeg synes det trykker så forferdelig lite, trykker ganske bra i bagasjerom osv men.. har og skåret ut veggen mellom sete og bagasje.. men kan det være fordi subbene ikke er innspilt de ikke er noe spes? synes og huske de gamle arisona eagle subbene spilte mye bedre! og da var ikke veggen skåret ut.. og de subbene er noen mopedsubber i forhold

rmywff3dmvnp73fv6jlc.jpg

7lclafsn20mdt9e05znf.jpg

faejkho3pahqbw53f82j.jpg

qvpzpgnxbhqhb9kp5c2b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har foresten tilgang på 2 slike forsterkere, er brokobbelbar. så tenker og bruke en på hver sub.. hvordan skal jeg da koble subbene med 2 spoler, på hver forsterker for og få de i 4 ohm. da forsterkeren kun kan brokobles med 4ohm som gir 510 watt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...