Galskap Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 har idag kjøpt 2 subber. og har en forsterker,monoblokk. som er stabil i 4 ohm.. IKKE 2 ohm. så har subene 2 spoler. og hvordan kobler jeg de sammen, til en utgang så det blir 4 ohm ? blir det mange ohm som vist på tegningen under? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Er elementene dobbel 2 eller 4 ohm? Og hva i alle dager er det for en forsterker som ikke er stabil i 2 ohm???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet November 14, 2007 Forfatter Share Skrevet November 14, 2007 er vel no jallaforsteker, er egentlig en 2 kanaler, men har ødelakt ene signalinngangen, så om jeg skal bruke den fult ut må jeg brokoble, så det blir ei monoblokk... har 2 slike suber http://www.dealtime.co.uk/xPF-A-D-S-R12S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Kopler du opp slik du har tenkt på tegningen vil du få 16 ohm. Du har seriekoplet spolene og får 8ohm siden de er dobbel 4. Så seriekoplet du elementene som da er 8 ohm og får 16. Det er ikke akkurat gunstig. Det du kan gjøre er å seriekople slik som på tegningen. Så paralellkopler du elementene og får 4ohm ut til forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet November 14, 2007 Forfatter Share Skrevet November 14, 2007 hadde du kunnet tegne så jeg forstår litt bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Eh..... kan jo prøve. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet November 14, 2007 Forfatter Share Skrevet November 14, 2007 slik koblet jeg nå, dette blir vel likedan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Helt riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet November 14, 2007 Forfatter Share Skrevet November 14, 2007 takker så mye for hjelpa springer nå ut og tester:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet November 15, 2007 Forfatter Share Skrevet November 15, 2007 har nå montert alt men synes ikke de spiller noe særlig høyt eller bra.. skal elementene såkalt, "spilles inn" og vel de fungere bedre etter en stund? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KAHenriksen Skrevet November 15, 2007 Share Skrevet November 15, 2007 med å spille inn et element så er det bare noe som gjøres fordi et nytt element ikke tåler så stor belastning med en gang. det må bevege seg fram og tilbake noen ganger først. men det skulle ikke ha noe særlig å si på ytelsen. hvor mange watt yter denne forsterkeren din i 4 ohm da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 15, 2007 Share Skrevet November 15, 2007 Hva skjer hvis du kopler fra den ene? Kan være du har fasefeil på elementene. Da vil bassen bli rar. Hvor stor kasse har du på dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet November 15, 2007 Forfatter Share Skrevet November 15, 2007 har nå fått i meg ordentlig forsterker, som tåler 2 ohm.. og har koblet parallell på subene... bruker forsterker som vist under på bildet. og sender med bilde av subbene osv.. men jeg synes det trykker så forferdelig lite, trykker ganske bra i bagasjerom osv men.. har og skåret ut veggen mellom sete og bagasje.. men kan det være fordi subbene ikke er innspilt de ikke er noe spes? synes og huske de gamle arisona eagle subbene spilte mye bedre! og da var ikke veggen skåret ut.. og de subbene er noen mopedsubber i forhold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet November 15, 2007 Forfatter Share Skrevet November 15, 2007 har foresten tilgang på 2 slike forsterkere, er brokobbelbar. så tenker og bruke en på hver sub.. hvordan skal jeg da koble subbene med 2 spoler, på hver forsterker for og få de i 4 ohm. da forsterkeren kun kan brokobles med 4ohm som gir 510 watt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå