Gå til innhold

Ta ut kupefilter/pollenfilter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen ulemper med å kjøre uten pollenfilter nå på vinteren?

Tenkte jeg skulle skifte, men da jeg har 2 biler å 3 filtrer og en jævlig stor familie å kjøpe julklappar til så tenkte jeg å kjøpe etter jul.

Grunnen til at jeg spør er at det dugger litt i bilene.

Også lurte jeg på en annen ting, på nyebilen er det fullt av dråper på hele bilen etter at det har regnet, på gammle bilen renner det bort, hva kan dette være? at bilen er polert?

Skrevet

Kjipt med dugg ja, men jeg ville ikke kjørt uten filter på denne tiden av året. Mye skitt i lufta og trafikken om dagen. Enten så bør du "kjipe" inn litt på julegave handelen! Eller så får du vente til etter julaften med å kjøre, kansje nissen kommer med pollenfilter til deg :santa: .

Priser på orginale og alternative filter hos GS ligger på ca. 250- 500,-

Skrevet

Også lurte jeg på en annen ting, på nyebilen er det fullt av dråper på hele bilen etter at det har regnet, på gammle bilen renner det bort, hva kan dette være? at bilen er polert?

Ja d er fordi bilen er polert :wink:

Skrevet

Ja men det er sånn på vinduene også?? har vært sånn siden jeg kjøpte den i mai fra forhandler.

Skrevet
Kjipt med dugg ja, men jeg ville ikke kjørt uten filter på denne tiden av året. Mye skitt i lufta og trafikken om dagen. Enten så bør du "kjipe" inn litt på julegave handelen! Eller så får du vente til etter julaften med å kjøre, kansje nissen kommer med pollenfilter til deg :santa: .

Priser på orginale og alternative filter hos GS ligger på ca. 250- 500,-

men hvilket filter skal jeg ha til E34'n ser det er med å uten klima, bilen er 92 modell og med AC.

Skrevet
men hvilket filter skal jeg ha til E34'n ser det er med å uten klima, bilen er 92 modell og med AC.

Da skal du ha dette. Er ganske knotete å komme til, her har du en DIY :P .

Forøvrig så mitt gamle microfilter slik ut :shock: . Ikke akkurat mye gjennomstrømning!

Skrevet

Ja men det er sånn på vinduene også?? har vært sånn siden jeg kjøpte den i mai fra forhandler.

F,eks Har autoglym polering beregnet på vinduer. Må være godt tegn at du finner slike dråper/pærler vil jeg tro. Du ser vel sikkert spor etter hvordan vannet prelær av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...