Toro Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Irriterende piping, mest når jeg bremser ned fra lav hastighet. Er ikke store lyden, men den irriterer voldsomt. Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? Har nye bremser som er kjøpt hos schmiedmann.
-Sammy Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Er det ikke noe sånnt som at bremseklossene må "bremses" inn da? Syns å ha hørt noe sånnt men er ikke 100% sikker. Er bremsene/klossene heelt nye ?
///MoePower Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Når du monterer klossene skal det følge med slik form for "pasta" på baksiden og på kontaktflatene mellom klosse og kalipper for å unngå slik skriking, har du hatt på noe slikt middel? Andre årsaker kan være fukt osv, men da skulle det ha forsvunnet etter en stund. Du kan jo også forsøke med noen harde nedbremsninger noen steder, forsvinner det ikke da må du nesten bare ta det opp og se hva du finner ut.
Toro Skrevet November 17, 2007 Forfatter Skrevet November 17, 2007 Er ca 4 uker siden jeg skifta, så helt nye er de ikke. Det fulgte ikke med noen pasta faktisk.. Får prøve med noen harde nedbremsinger å se om det hjelper.
skien Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Er ca 4 uker siden jeg skifta, så helt nye er de ikke.Det fulgte ikke med noen pasta faktisk.. Får prøve med noen harde nedbremsinger å se om det hjelper. byttet du klossene selv ...hvis du ikke pusset kloa som klossene sitter i og ikke hadde på pasta så glir ike klossene fritt det er problemet
Brekke Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 du burde ta de av, ta på noe som kalles "kobberfett" bakpå klossene, også regngjøre skiva med sånn skivebrems, tror det vil hjelpe. også file litt på kalippern eller klavan (husker ikke hvem av de ^^) der hvor klossane "glir"(for å få bort dritt og sånn).
Toro Skrevet November 17, 2007 Forfatter Skrevet November 17, 2007 Takk for tips Da har jeg noe å finne på i morra og..
Glenno Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Har samme problem på min også. Kjøpte nye ebc standard skiver og grennstuff klosser i sommer. Gjorde skikkelig rent med stålbørste og tørket av med anbefalt middel, av et slag jeg ikke husker navnet på nå. Tatt av klossene 3-4 ganger og smørt inn med kopperfett som anbefalt, harde oppbremsinger men forsatt den irritterende lyden ved svak oppbremsing. Er å få kjøpt rens til å spraye på klossene som men ikke prøvd dette. Lurt på kansje få klippt til ei plate bak klossen også men. Kopperpasta hjalp iallfall litt da.
Haug530D Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Kopperpasta skal funke det, men på enkelte biler så ligger det også ett tynt blekk på baksiden av klossene, dette får man også kjøpt på Biltema mener jeg.
Brekke Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 det kan også ligge et blekk bak ja, eller en plate, men det pleier som oftest å følge med på nye klossene du har evt kjøpt. selvom det er sånn plate er det anbefalt å smøre inn me kobberfettet!
en325ic Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 vet ikke om schmiedmann selger orginale klosser? men det kan være d som er problemet har vært borti at med uorginale klosser noen da så får man den jævlige gnellinga! men prøv å demonter bruk stål børst å renjør godt! ha på kopperpasta!
Glenno Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Forklaring på at dette bremseskriket har jeg hørt skyldes oftest urenheter på kloss, skiver. Ut ifra hva jeg tror: Rengjøring med stålbørste og rense middel på kalliper,rens på skive, kopperpasta bak på klosser bør vel stort sett være greit. Kansje denne kopperpasta?: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=83241 Step2 bør kansje rense spray til dette område. Kansje denne?: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82838 Step3 bør kansje vurderes Dempingsplater mot bremseskrik, universal klosser. Kansje denne?: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=89341 Sitter bare med noen antagelser her så Correct me if I`m wrong
Brekke Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Så meget rekti ut Glenno Biltema er et alternativ hvertfall
Glenno Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Så meget rekti ut Glenno Biltema er et alternativ hvertfall Vel fint jeg er på riktig spor iallfall da . Prøver lære mest mulig her på bimmers så prøver med noen sammendrag av kunnskap, bl.a tilegnet meg her på bimmers.no. For et lærerrikt sted å lære. Gunnar burde søkt om statsstøtte for fritids aktiviteter og lærdom på kunnskap yrkesskole nivå he he . Den mannen er jo geni som fikk istand dette nett samfunnen.
Bonden Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Har sett at det har vært mye store metalpartikler i bremseflata på klosser jeg har montert i det siste ,det skal jo være noe for at klossene skal holde men kansje dette er problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå