Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg ble stoppa med kjørelys + tåkelys midt på lyse dagen. Politimannen tok u-sving i byn og blinka med blålysa, kom bort og brukte pekefingeren og kjefta skikkelig :P

En annen gang ble jeg forfulgt av en mistenkelig bil med kjørelys + tåkelys midt på mørke natten. Så jeg tenkte at dette kan jo ikke være en politibil så jeg prøvde å riste den av meg, men da kom blålysa på :P

Skrevet
Noen som har noen ideer på hvordan å koble slik at tåkelysa lyser og slukker med fjærnlyset?

Er vel bare å slenge på et par releer det?

Skrevet
Noen som har noen ideer på hvordan å koble slik at tåkelysa lyser og slukker med fjærnlyset?

Kva er poenget med å ha på tåkelys når du har på fjernlys? Fjernlyset lyser uansett så sterkt at ingen ser tåkelysa... :roll:

Skrevet

Folk skal jo helst ikke se mine fjærnlys, da blir de blenda. Synes det lyser bedre i grøftene med tåkelysa og fjærnlysa tent. Må virke sammen med både park og fjærnlys. Hvordan skal jeg koble det tro?

Skrevet
Folk skal jo helst ikke se mine fjærnlys, da blir de blenda. Synes det lyser bedre i grøftene med tåkelysa og fjærnlysa tent.

Fokuset ditt skal ligge langt frem, i kjegla til fjernlyset. Tåkelys sammen med fjernlys ødelegger fokuset siden området foran bilen plutselig også er opplyst.

Forøvrig slås normalt nærlys også av når fjernlyset tennes, men det er ikke lovlig når man har separate reflektorer for nærlys og fjernlys, så derfor står nærlysa på samtidig som fjernlysa på BMWer. Men prøv å slå ned på park en gang, og hold inne kun fjernlysbryteren, da lyser kun park + fjernlys. Det er da man får renest kjegle og fokus langt foran bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...