jensemann23 Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 kjøpte meg tåkelys på biltema i dag, de passet rett inn i fangeren, ledningsnett var der fra før:) Men nå lurer jeg på hva som er lov med lyskombinasjon. Vil helst unngå bot:)
Bjørn 320 Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Parklys + tåkelys er lov i dagslys, ikkje etter skumring. Tåkelys + fjernlys er lov. Tåkelys + nærlys er ALDRI lov.
jensemann23 Skrevet November 18, 2007 Forfatter Skrevet November 18, 2007 oki. litt kjipt å skru av tåkelysene i forbindelse med at man dimmer fjernlyset da. Finnes det noe koblingstriks slik at tåkelsene kun lyser på fjernlys?
morteym Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Jeg ble stoppa med kjørelys + tåkelys midt på lyse dagen. Politimannen tok u-sving i byn og blinka med blålysa, kom bort og brukte pekefingeren og kjefta skikkelig En annen gang ble jeg forfulgt av en mistenkelig bil med kjørelys + tåkelys midt på mørke natten. Så jeg tenkte at dette kan jo ikke være en politibil så jeg prøvde å riste den av meg, men da kom blålysa på
Bimmerlars Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Noen som har noen ideer på hvordan å koble slik at tåkelysa lyser og slukker med fjærnlyset?
jensemann23 Skrevet November 18, 2007 Forfatter Skrevet November 18, 2007 hvordan skal jeg forresten stille inn lysa? Skal de lyse like langt som nærlysa?
crom Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Noen som har noen ideer på hvordan å koble slik at tåkelysa lyser og slukker med fjærnlyset? Er vel bare å slenge på et par releer det?
Bjørn 320 Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Noen som har noen ideer på hvordan å koble slik at tåkelysa lyser og slukker med fjærnlyset? Kva er poenget med å ha på tåkelys når du har på fjernlys? Fjernlyset lyser uansett så sterkt at ingen ser tåkelysa...
jensemann23 Skrevet November 18, 2007 Forfatter Skrevet November 18, 2007 men de bør kunne lyse samtidig som parkls også, for bruk på dagtid..
Bimmerlars Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Folk skal jo helst ikke se mine fjærnlys, da blir de blenda. Synes det lyser bedre i grøftene med tåkelysa og fjærnlysa tent. Må virke sammen med både park og fjærnlys. Hvordan skal jeg koble det tro?
Boss Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Egen bryter. Ikke elt etter boke, men da kan du bruke de som du vill
325icab_88 Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Parklys + tåkelys er lov i dagslys, ikkje etter skumring.Tåkelys + fjernlys er lov. Tåkelys + nærlys er ALDRI lov. tåkelys + nærlys er vel lov i tåke?
Bjørn 320 Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Parklys + tåkelys er lov i dagslys, ikkje etter skumring.Tåkelys + fjernlys er lov. Tåkelys + nærlys er ALDRI lov. tåkelys + nærlys er vel lov i tåke? Nei.
Gunnar Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Folk skal jo helst ikke se mine fjærnlys, da blir de blenda. Synes det lyser bedre i grøftene med tåkelysa og fjærnlysa tent. Fokuset ditt skal ligge langt frem, i kjegla til fjernlyset. Tåkelys sammen med fjernlys ødelegger fokuset siden området foran bilen plutselig også er opplyst. Forøvrig slås normalt nærlys også av når fjernlyset tennes, men det er ikke lovlig når man har separate reflektorer for nærlys og fjernlys, så derfor står nærlysa på samtidig som fjernlysa på BMWer. Men prøv å slå ned på park en gang, og hold inne kun fjernlysbryteren, da lyser kun park + fjernlys. Det er da man får renest kjegle og fokus langt foran bilen.
jensemann23 Skrevet November 18, 2007 Forfatter Skrevet November 18, 2007 men skal tåkelysa lyse langt frem??mine lyser bare 2 meter foran bilen. Da har jeg ikke justert de ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå