Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

19" er et greit kompromiss på e38.. Jeg har 18" på vinter og sommerhjul, men det ser litt stusselig ut..

Jeg har tenkt å kjøpe disse, så fort e39en er solgt:

m6wheelse396uu1.jpg

Ja, jeg vet at jeg er dårlig på "photoshopping" :wink:

dsf.jpg

Skrevet

Pen E39!

Har tenkt på M6-felgene jeg og, men "alle" skal ha de for tiden.. det er liksom blitt de nye E39 M5-felgene. Ålright å ha noe som skiller seg litt ut syns jeg, på en god måte. Men det er vanskelig også, så mange av M-felgene er jo bare RIKTIGE..

Er egentlig veldig på kant-felger, men vet ikke 100% sikkert om det blir det. Det finnes andre også som ser OK ut. Det eneste jeg vet er at 18" ser litt stusselig ut på E38.

• 3 years later...
Skrevet

Henter opp den her igjen jeg Gunnar, da jeg har nogenlunde samme spørsmål som tråden omhandler i utgangspunktet :wink:

Som tidligere nevnt her har E38 stor rulleomkrets originalt (215/65-16).

Jeg skal etterhvert kjøpe dekk til min E38, på 9" og 10x19" felger, og lurer derfor på om noen har anbefalinger spesielt ang. hvilken bredde jeg bør gå for. Bilen er moderat senket, dvs. ca 30mm.

De dimensjonene jeg har funnet som ligger tettest oppunder original rulleomkrets er 255/40-19 (+0,102%) og 285/35-19 (-0,557%). Vil dette se bra ut på 9" og 10" felg? :?:

Ønsker ikke noe tyskerstuk på denne bilen, da jeg kjører mye på delvis tvilsom veistandard, og ikke ønsker ruinerte felgkanter :wink:

Disse dimensjonene er forresten rimelig kostbare, så jeg har også vurdert 245/40-19 (-1,076%) og 275/35-19 (-1,6%) som er rimeligere dimensjoner.

Noen som har bilder av E38 med noen av disse dekkdimensjonene på 9" og 10x19" felger kanskje?

Husker du hva du endte opp med forresten Gunnar? :wink:

Blir glad for alle innspill her, spesielt fra dere som har relevante erfaringer å dele :)

Skrevet

alpina dynamic felger.9,5" 285/35/19 bak. 8,5" 245/40/19 forran.

bilen er senket 20/20. minimalt med sporing. kostet ikke så veldig for dekk. tror det kom på ca 5 000.- levert på døra fra http://www.dekkonline.com og ca 600.- for og få de lagt på felgene. merket på dekka var hankook. ikke det billigste jeg fant. men ville ikke ha dritt dekk.

noen bilder som viser hvordan de var på E38

edgwp6qsau7gksi9dm1t.jpg

pa7um98ru7n08hp8nlid.jpg

hmkzupzn5tufioajxioe.jpg

aztq36l36gzh5fhboq65.jpg

2uxyesvc5p5yggctmnr7.jpg

rfd56d8n2fmvn6yjkq6l.jpg

Skrevet

Knallbra innspill Sjøbuse, var akkurat noen sånne bilder jeg var ute etter :D

Ser ut som 285/35 bak og 255/40, evt 245/40 foran blir grei nok resept på 10" og 9" bredde og store hjulbuer. Mulig det holder med 245 foran ut i fra bildene her. Kommer jo litt an på dekktype også dette da.

Kommer muligens til å gå for dekk med felgkantbeskyttelse, da de aktuelle felgene har polert kant som jeg vil bevare best mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...