Bmwray Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Skal bytte radiator, hvor mange liter kjølevæske skal jeg ha på? Er det noe annet jeg bør huske på ? 1997 320 cab
Azeton Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Til det står på cold-merket etter god lufting. jeg fikk pressa i rundt 6l i 325 tror jeg.
Ad|oS Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Er vel bare å fylle til det ikke går mer på da det som er for mye renner ut av seg selv
BreitBau Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 10,4 liter... Det er ikke kødd.. Spørsmålet er hvor mye som ligger igjen i blokka fra før av.. Fyll på 4-5 liter kjølevæske.. Da er du hvertfall sikker Deretter topper du opp med vann.. Og helst 1 liter kjølevæske.. 1 liter vann.. 1 liter kjølevæske.. osv... Så må du la den gå en stund så det får blande seg..
Bjørn 320 Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Deretter topper du opp med vann.. Og helst 1 liter kjølevæske.. 1 liter vann.. 1 liter kjølevæske.. osv... Så må du la den gå en stund så det får blande seg.. Eg har vertfall blanda før eg tømde på...det funka det og
Ad|oS Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Skal vel egentlig blande før du fyller på... Men uansett, sist jeg spylte gjennom fylte jeg vel på 6,5 liter
Bmwray Skrevet November 30, 2007 Forfatter Skrevet November 30, 2007 ja, nå har jeg fylt ca 6 liter tilsammen, først så var den liksom full med 5 liter så ble bilen litt varmere en normalt men langt i fra det røde feltet, så lot jeg den stå over natten og da fikk jeg fylt på en liter til, nå har jeg da ca 6 liter og tempraturen har vært stabil di siste 100km men nå helt plutselig ble den litt varmere en normalt igjen men i nedoverbakker så går tempraturen tilbake kaldere en normalt Normalt mener jeg med at varmenålen står rett opp Kan det være mulig at det skal gå an og fylle på mere? Byttet til kn filter samtidig også, kan den gjøre så den ikke blir like stabil på tempraturen?
Fliid Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Dette med temperatursvingniger i nedoverbakke kan skyldes lite vann ja. (noen har hatt erfaring med at det er vannpumpa som lager trøbbel når den er sånn). Men for og si det sånn, min er og sånn, men jeg har 80c termostat så hos meg er det helt texas
Bmwray Skrevet November 30, 2007 Forfatter Skrevet November 30, 2007 Så det er ikke det at bilen faller litt i tempratur ned en lang bakke? Hvordan gjør jeg med den lufteskruen på radiatoren? Skal den stå på tomgang når jeg skrur opp skruen eller? hvor lenge evnt?
Haug530D Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 10,4 liter...Det er ikke kødd.. Spørsmålet er hvor mye som ligger igjen i blokka fra før av.. Fyll på 4-5 liter kjølevæske.. Da er du hvertfall sikker Deretter topper du opp med vann.. Og helst 1 liter kjølevæske.. 1 liter vann.. 1 liter kjølevæske.. osv... Så må du la den gå en stund så det får blande seg.. Bør blande før du har på, du bør ikke blande for lite eller for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå