larserso Skrevet November 22, 2007 Share Skrevet November 22, 2007 Har en -04 E46 med kun halogen (H7 er det vel) og lurer på om det er noe å hente på å bytte fra de originale lyspærene med andre pærer? Ser f.eks. Osram har noe de kaller Night Braker som skal lyse hele 90% mer og 10% hvitere og Philips påstår sine X-treme Power skal lyse 80% mer enn standard. Om dette stemmer må det jo være en veldig bra oppgradering for en veldig billig penge. Noen som har erfaringer og anbefalinger av hva man evt. burde bytte ut original-pærene med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet November 22, 2007 Forfatter Share Skrevet November 22, 2007 Burde jeg forresten ha forskjellige pærer i nærlysene og fjernlysene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet November 22, 2007 Share Skrevet November 22, 2007 Godt spørsmål. har selv 2001 E39 facelift lykter. (Ikke xenon) Syns spesielt kjørelysene er dårlige. Tar imot erfaringer/anbefalinger med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 22, 2007 Share Skrevet November 22, 2007 Var innom en bilextra butikk i dag og spurte etter disse Osram Night Braker pærene, men de hadde ikke fått dem inn. De hadde vist hatt flere kunder som hadde spurt etter de. Så "time will show"..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet November 22, 2007 Share Skrevet November 22, 2007 http://www.osram.com/osram_com/Professi ... index.html her er de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet November 22, 2007 Share Skrevet November 22, 2007 artig reklame.. kjøp heller Xenon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet November 22, 2007 Share Skrevet November 22, 2007 Sjekk denne siden. Noe av det beste du får. http://www.piaa.co.uk/bulbs/bulbs.asp?Make=BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet November 23, 2007 Forfatter Share Skrevet November 23, 2007 Nå er det jo ikke "bare" å bytte om til xenon da... Tanken var at det kunne være interessant med en oppgradering som er nesten gratis men som kanskje vil gjøre en forskjell. Har sett på PIAA sine, men de koster 600,- per par, mot Philips sine til 200,- per par. Spørs om man bør se litt på de Osram-pærene også ja Er det betydelig forskjell på de tre typene nevnt over og "standard"-pærer da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 Har sett på PIAA sine, men de koster 600,- per par, mot Philips sine til 200,- per par. Spørs om man bør se litt på de Osram-pærene også ja Er det betydelig forskjell på de tre typene nevnt over og "standard"-pærer da? Prisforskjell på PIAA og Phillips ja, men det er også forskjell på ett Phillips 2speaker mini "sorround"anlegg til 5lapper og ett B&W+Denon fullverdig sorroundanlegg til 50lapper. Man får hva man betaler for, som regel. Ja det er stor forskjell på disse pærene og orginalpærene. Men det er også verdt å merke seg at de øker problemet på ett område. Og det er ved veldig tett snødrev. Du får så mye av lyset tilbake, og sikten går ned noe. Den største forbedringen er når det regner og hvor normale lys virker å bare bli slukt av den våte sorte asfalten. Osram har jeg ingen erfaring med, så der kan jeg ikke uttale meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet November 23, 2007 Forfatter Share Skrevet November 23, 2007 Prisforskjell på PIAA og Phillips ja, men det er også forskjell på ett Phillips 2speaker mini "sorround"anlegg til 5lapper og ett B&W+Denon fullverdig sorroundanlegg til 50lapper. Man får hva man betaler for, som regel. Kan da ikke kjøpe anlegg for mindre enn det for å få noe brukbart Spørs om jeg skal prøve PIAA Xtreme White Plus likevel. Datt litt ekstra penger i fanget så hvorfor ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 Kan da ikke kjøpe anlegg for mindre enn det for å få noe brukbart Np! Blir ikke noe særlig rimligere enn det. Blir fort 50 penger om man skal ha lyd, og særlig om bilde skal inn i prisen også. Da er 50 for lite Tilbake til pærene. Jeg brukte Phillips sine på Toyota`n jeg hadde. Den største irritasjonen var at det gikk istykker hele tiden. Måtte skifte like ofte som jeg skifte olje Skiftet til PIAA, men husker ikke i farten hva type, og kjørte med disse de siste 3årene jeg hadde den, og de ga ett langt behageligere lys en Phillips sine. Jeg husker godt hvor overrasket jeg ble da jeg skiftet fra vanlige til Phillips, men jeg husker også overgangen fra Phillips til PIAA. De var langt bedre, fikk faktisk litt Xenon følelse av de. For de som har en bil av annet merke en BMW(Det er forbudt å montere ekstralys på BMW ), så anbefaller jeg også PIAA eller IPF framfor Hella og Bosch. Jeg monterte 180W pærer i mine klarglass PIAA lykter, uten at reflektoren tok skade av det(Lovlig, nja, ikke helt ). Prøv det med Hella Vannnnvittig lys det ble av disse....! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hvordan er forresten "hvitheten" på PIAA sammenlignet med Philips X-treme Power og Osram Night Breaker? Ser PIAA opererer med 4000K, men ser ikke noe for de to andre. 2700K er "standard" glødelampe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarT Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 Hvis ikke full oppgradering til orginalt godkjent xenon er et alternativ kan jeg personlig på det sterkeste anbefale PIAA. Var selv veldig i tvil på hva jeg skulle velge, men etter å ha byttet til PIAA Xtreme Force 4700K i nærlysene har jeg nå bestilt disse pærene også til fjærnlys og tåkelysene. Jeg kjøpte mine fra Autothing.com i USA fordi dollaren er gunstig for tiden. http://autothing.com/Products/Auto%20Li ... d-PIAA.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2007 90$ og ingen fraktomkostning? Noen som vet hvordan det er med moms til Danmark fra USA? Firmaet har kontor der, så kunne vært greit om det er mulig å unngå momsen... Hmm... Pokker at jeg nettopp var ute og kjøpte to par Osram Night Breaker til samme pris da... Mulig jeg må bestille et par her også og sammenligne. Synes Night Breaker virker en del bedre og er litt hvitere, men ikke så stor forskjell fra standard-pærene som jeg hadde håpet. Skal få lagt ut et par bilder. Er det H4 pærer i tåkelysene på M-tech II? Hvilke pærer kjører dere med der og park? De pærene er jo ikke for å lyse opp mer enn standard så kunne tenke meg å prøve noen som er så hvite som mulig uten å bli blå. Drømmen hadde vært å bygge om til xenon, men det blir for dyrt da jeg ikke vil ha noen delvis løsning om jeg skal gjøre det. Litt irriterende at det er det eneste som mangler på bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 Hmm... Pokker at jeg nettopp var ute og kjøpte to par Osram Night Breaker til samme pris da... Mulig jeg må bestille et par her også og sammenligne. Synes Night Breaker virker en del bedre og er litt hvitere, men ikke så stor forskjell fra standard-pærene som jeg hadde håpet. Skal få lagt ut et par bilder. hadde vært NICE om du kunne legg ut bilder. Hadde tenkt å stikke innom CDcardic tell helga og kjøpe disse Osram Night breaker pærene. Her helt grusomt å kjøre med de originale lysene på våt asvalt. Fjernlysene syns jeg er gode nok originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå