NINK Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Plutselig sluttet spylerene på panseret å virke - dvs når jeg holder inne spylerhendelen pipler det såvidt ut litt spylerveske/spylerskum. Viskerene starter som normalt. 1 - spylertanken er full 2 - det er ikke minusgrader - lite sannsynlig at dysene på begge sider blir tette samtidig. 3 - i og med at det pipler når jeg trykker inn hendelen er vel ikke sikringen gåen (hvor sitter forresten denne?) 4 - noen som har erfaring med dette? - smal sak å bytte pussermotoren? Sitter den under isoleringen på panseret? Har ikke fått sjekket dette enda det det skjedde på vei til jobb og der er så guffent vær ute....
verticalescape Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Enkelt å bytte spylermotoren, den sitter nederst på spylervesketanken ut med kontekt og slange, napp den opp, og inn med ny
NINK Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 Aha, tusen takk for infoen. Da får jeg ta turen til noen huggere og finne en "ny" spylemotor.
NINK Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 Samme spylemotor på alle E34, eller spess på V8 utgavene???
iittala Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Før du bytter pumpe må/bør du demontere trekket under spylerdysene og se om det er lekkasje der. Det sitter en hvit ventil-sak som har det med å begynne å lekke rett før dysen. Jeg byttet selv to sånne i løpet av de fire årene jeg hadde min 520 e34 så at den er dårlig er vel en underdrivelse. Men den er heldigvis rimelig originalt.
NINK Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 Skal sjekke det der med spylerdysene. Var ute og kikket litt og spylermotoren surrer som en veps, altså selve motoren er i orden. Ut av den ene spylerdysen kommer det nå antydning til bittelitt sprut i et tienedels sekund, så litt luft, også ikkeno trykk, den andre oppfører seg som et kadaver. Merkverdig dette her altså. Ny motor koster 350,- så det var ikke så ille, men unødvendig pes om ikke den er årsaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå