Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe satt akuratt og leste det i sta hehe hadde jeg jobbet i gjensidige trur jeg at jeg hadde hatt en god latter hver dag:)

likte denne godt:P

De reinsdyra som var i veien skal ikke være der, for der er det ikke noe reinbeiteland. Så er det noen som har skyld her, så må det være samene, som eier dyra."

Skrevet

Skylder på elgen

"Elgen snudde dessverre ved autovernet i midtrabatten. Hadde den fortsatt over veien hadde uhellet vært unngått, så det er ingen tvil om hvem sin skyld det var."

HAHAHA :lol:

Skrevet

Jeg gjør oppmerksom på at verken jeg (A) eller B mener det var slik det skjedde, men et meget innpåslitent vitne (hr. Holm) overtok fullstendig styringen da vi skulle skrive skademeldingen."

hehe, mye artig lesing:D

Skrevet

mange gullkorn her gitt.

"For et valg! Skulle jeg treffe bil B eller bil C? Jeg traff begge!"
Det går ikke an å påstå at jeg holdt for stor fart. Bilen ble dyttet av min 72 år gamle søster.”
”Det hele var min skyld, men fører B sa at det var OK og at jeg bare skulle glemme skadene på hans bil. Det skulle han få fikset selv, sa han. Det viktigste for ham var at kona aldri fikk vite at han hadde vært akkurat der akkurat da.”
"Ulykken kunne vært unngått hvis begge hadde klart å stoppe."
Skrevet

Jeg fikk den der tidlig i 2006. Her er alt som står i PDF fila. Hvis noen vil ha den som PDF send meg en PM.

Her er litt ”humor” fra Gjensidige forsikring.Faktiske forklaringer på skademeldinger:

Jeg vil si at jeg har 50% skyld og motparten 75%.

Det hele var min skyld, men fører B sa at det var OK og at jeg bare skulle glemme skadene på hans bil. Det skulle han få fikset selv, sa han. Det viktigste for ham var at kona aldri fikk vite at han hadde vært akkurat der akkurat da.

Det går ikke an å påstå at jeg holdt for stor fart. Bilen ble dyttet av min 72 år gamle søster.

Jeg har også en teori om at bilen som kjørte inn i meg bakfra, hadde større fart enn meg

Jeg kom kjørende mot nevnte kryss, senket farten, så meg godt om,kjørte så ut i krysset - og traff hr. Pettersen. Dette er for meg en helt vanlig prosedyre.

For et valg! Skulle jeg treffe bil B eller bil C? Jeg traff begge!

Jeg ga gass for å komme meg unna, men han klarte å treffe meg likevel.

Jeg tenkte vi kunne praktisere glidelåsprinsippet. Det tenkte ikke han.

Bil A stoppet foran bommen som følge av feil filvalg. Om bil B klarte å stoppe i tide, er usikkert, men bil C, D og E traff bil B fortløpende. Jeg kom som bil F.

I hele februar og spesielt på ulykkesdagen var det kommet mye nedfalssnø og føret var ekstremt glatt. Bilen min bare skled fremover -jeg hadde ikke en sjanse.

Det snødde nysnø og var veldig glatt.

Plutselig grep brøytekanten tak i forhjulet mitt og dro bilen rundt så den traff en stolpe.

Dagen for hadde det kommet et snøfall på 10-15 cm, så egentlig hadde jeg tenkt å la bilen stå den dagen, men hensikten med turen var jo å kjøre til byen og kjøpe frimerker og sende to brev jeg hadde skrevet tidligere på kvelden.

Elgen snudde dessverre ved autovernet i midtrabatten. Hadde den fortsatt over veien hadde uhellet vert unngått, så det er ingen tvil om hvem sin skyld det var.

Hva som videre skjedde er vanskelig å si, da elgen lå over frontruta og sperret hele utsikten.

De reinsdyra som var i veien skal ikke være der, for der er det ikke noe reinbeiteland. Så er det noen som har skyld er, så må det være samene, som eier dyra.

Hunden var sort og lite synlig i mørket. Etter sammenstøtet oppførte den seg litt merkelig, men hundens eier opplyste senere at den aldri hadde vert helt god.

Det falt naturlig for begge kjøretøyene å kjøre slik det ble gjort, men i ettertid kan en jo lure på hvor lurt det var.

Jeg mener kollisjonen kunne vært unngått hvis ikke to biler hadde prøvd å kjøre inn i den smale undergangen samtidig.

Det var akkurat ikke plass til to biler i bredden. Oppdaget vi.

Lastebilen holdt altfor stor fart tatt i betraktning at den manglet bremser.

Ulykken kunne vert unngått hvis begge hadde klart å stoppe.

Han hadde ikke tid til å fylle ut skademeldingen da han "var på vei for å hente Gunnar".

Den eneste synlige skaden er en ulyd på venstre side når vi svinger til høyre.

Jeg kan ikke skjønne at en hjulkapsel er noe å bråke om.

Vi kolliderte bare litt.

Ikke mye å lage bråk om synes jeg - skadene var helt meningsløse.

Jeg tilbakeviser Bs påstand vedrørende trafikkuhellet i rundkjøringen.

Han nevner noe om en høy kum (15-20 cm) i grøfta. Hva hadde han i grøfta å gjøre? Dessuten sier han at han måtte bremse kraftig, bare det tilsier jo at han hadde stor fart. Og dessuten kjørte han jo inn i meg en gang til lenger fremme. Slå den!

Jeg rakk dessverre ikke å notere den andre bilens personalia.

Min hustru og jeg fikk inntrykk av at motparten hadde det svært travelt Dette kan være forklaringen på at hun kom i så stor fart.

Først da vi skrev skademelding så jeg at bil A var registrert på en trafikkskole. Bil A var ikke merket med noe "skole"-skilt. Er ikke trafikkskoler momspliktige?

Det virker som om føreren av bil B ikke satte foten på bremsen det hele tatt. I den situasjonen han befant seg i, dvs på full fart mot meg, virker det noe forundelig.

Årsaken til kollisjonen var to unge damer som sto på fortauet og ventet på å krysse Rådhusgata.

Jeg er ikke ute etter å forskyve skyld eller fraskrive meg ansvar, men kan bare konstatere fakta, og det ser svært dårlig ut for min del.

Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på at vanligvis kjører jeg alltid veldig forsiktig i den svingen.

Hans skyld - Han holdt altfor liten avstand til bilen bak.

Fikk "kink" i nakken, lege vil bli hjemsøkt.

Jeg kjørte aldeles ikke for fort. Jeg hadde jo to koldtbord bak i bilen!

Jeg gjør oppmerksom på at verken jeg (A) eller B mener det var slik det skjedde, men et meget innpåslitent vitne (hr. Holm) overtok fullstendig styringen da vi skulle skrive skademeldingen.

I forvirringen som fulgte etter sammenstøtet, ble skademeldingsskjemaet delvis feil og ufullstendig utfylt. Det skyldes at vi ikke hadde noe skademeldingsskjema.

Snøvær + natt = dårlig sikt

Jeg fullførte svingen etter at veien hadde rettet seg ut.

Jeg prøvde så godt jeg kunne å avvikle en kollisjon.

Jeg skjønte at ulykken kunne unngås og svingte til høyre for å forhindre dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...