Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ska bytte til fuelcell, og ta ut org tank. bilen har stått i 4år uten bensin.

når jeg tok vekk gummislangene ved bensinpumpen til rørene fremover, var de helt tørr og fin.

skal jeg tørre å bruke vinkelkutter på tanken? hvis ikke må jeg ut med traversen.. :roll:

gjelder e30

Skrevet

fyll tanken med vann og bor hull i den, så får du rensa ut mestparten, ville ialflall jeg ha gjort først. Men er sikkert ikke problem og kutte i den uten heller.

Skrevet

Hadde satsa på å ta ned bakstellet for så og ta ned tanken ja.. Tror igrunn ikke traversen må bort, men husker ikke helt 100%. Helt sikker på at den må ned for å få ut tanken altså?

Skrevet

Tror også jeg ville ha tatt ned tanken uten å skjære i den. Høre en skrekkhistorie av lærern min, som hadde en bekjent som var nede i midtøsten, og skulle kutte et oljefat som det hadde være diesel på i to. Da det var igjen litt diesel på fatet som hadde stått i solsteken over en liten tidsperiode sprengtes oljefatet og drepte mannen. Vet ikke om dette er en sann historie, men i teorien kan det jo skje!

Skrevet

Skal da gå greit å få ut tanken uten å ta ned bakstellet. Bytta nylig tank på Bilcross-bilen ('83 323) bare med å fjerne eksosanlegget og mellomakslingen

Skrevet

jeg har skrudd ut alle skruer.. tanken ligger løst oppå traversen, mangler 1cm maks..

men vurderer med å ta ned tanken til jeg skal av med traversen.. den skal ut alikavel. tar bare understellsbehandlingen før jeg egentlig hadde tenkt..

Skrevet
jeg ska bytte til fuelcell, og ta ut org tank. bilen har stått i 4år uten bensin.

når jeg tok vekk gummislangene ved bensinpumpen til rørene fremover, var de helt tørr og fin.

skal jeg tørre å bruke vinkelkutter på tanken? hvis ikke må jeg ut med traversen.. :roll:

gjelder e30

Hei.

Har hatt endel kurs angående Ex ( elektro innstallasjon i eksplosjonsfarlige områder ) Og har flere ganger hørt skrekkhistorier om folk som har vært utsatt for dette.

Jeg ser folk har nevnt at det er bare å fylle vann et par ganger å så skjære, men det ville jeg ikke tatt sjangsen på. Det som er er at etter mange år så trenger bensinen inn i skjøtene/sveisene på tanken.

En historie spesielt handler om en som hadde drivi å sveisa på en bensintank, og etterhvert som at tanken hadde blitt varmere så hadde bensinen som hadde trengt inn i sveisen på tanken begynt å fordampe. Også hadde han gått på med en vinkelsliper like etterpå, og da hadde gassen antent. Det gikk ikke så bra med denne karen for å si det sånn.

Du får aldri tanken 100% regn. Så jeg selv ville aldri tatt sjangsen på dette.

lars

Skrevet

Drev i de hårde 90 åra å byggde om B-asconaer til innsprutmotor. Manta gsi tanker voks ikke på tre den gangen,, så da var løsninga å kutte opp tanken å bygge retur/reservoar. Skylde godt med vann. skrudde ut tankmåleren.(mest mulig åpning gir mindre smell :) ) tok deretter å mata på med argon! null luft=null smell!

Skrevet

Mener det skal gå med bare å løsne traversen maks så skal du få ut tanken. Men skal traversen likevel av så hadde jeg gjort det med en gang, bilen din kan vel stå på bukker i garasjen der en stund vel? Så ikke ut til at foreldrene dine får gleden av den på en stund.. hehe

Skrevet

hehe.. sant.. tenker å ta det samtidig som jeg bytter dempere osv- giddsje å ta sjangsen på noe jeg ikke _må_ ta sjangsen på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...