Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Eg er nå ferdig me ett motor bytte. Eg byttet 2literen ut med en 2,5liter :D Nå er tiden inne for å lufte kjølesystemet, er det noen som har noen gode tips, og eventuelle advarsler mot ting eg bør og ikke bør gjør?

Dette er en E34 520 i Touring (med 525 motor) 24v u/VANOS -1992 model! Setter stor pris på detaljerte svar og kjappe svar! :wink:

Har tenkt å gjøre dette ferdig en gang iløpet av helgen!

GOD HELG ALLE SAMMEN!!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Skrevet

har bare fylt på til det rant over, også starta motoren og fylt på mer når den ble varm

pass på å skru ut lufte skruene i radiatoren

Skrevet

HEiHEi!! Takk for hjelpen, eg fekk lufta systemet så nå er det varmt i klimaanlegget, og kjølevesken forsvinner ikke lengre! Men hadde vert kjekt om noen hadde tipset meg om å bruke rød kjølevæske;) Rød kjølevæske blir brukt på biler med alu topp!

Har nå fått ett problem, lambasonden passer ikke på kontaktene på motoren, og luftfiltere passer ikke lengre på den nye luftmassemåleren som hører til 525'en.. så bilen går ujevn på tomgang.

Går det ann å hive på ett greenfilter? eller er ikke det bra? Og er det noen plasser som er billigere enn GS å kjøpe lambasonde?

Skrevet

Er det så nøye virklig på om det er rød altså?

Ut ifra det jeg har lest så hvorfor ikke satse på sports innsatsfilter?

Mener biltema hadde billige lambasoner.

Skrevet

insatts er greit nok, men selve luftfilterhuset passer ikke i massemåleren, så eg lurer på om eg kan hive på et greenfilter isteden for å måtte legge ut en del penger på ett luftfilterhus.. Såg nett nå att meca.no hadde lambasonde for 1400kr istede for GS som hadde 1900kr..:o)

Skrevet

Eg fekk høre att den blå kjølevæsken hadde en kjemisk reaksjon på alu topper, så det var smart å bruke rød:) Kjørte en time på lørdagskvelden for å finne en bensinstasjon som hadde den røde:p

Skrevet

Takk;o) ok, men la du til att greenfiltere låg i luftfilterhuset, eller lot du det bare ligge der i motor rommet, hørte av en att vis den bare låg der fekk ann ikke rett luftmengde.. Er det noe i det eller?

Skrevet

Bestill en universal-Lambda (4-kabler) bra Motor Nord i Svarige;

www.motornord.se

Koster SEK900 kr

Altså ca 1200kr ferdig levert inkl post og tull.

RS

insatts er greit nok, men selve luftfilterhuset passer ikke i massemåleren, så eg lurer på om eg kan hive på et greenfilter isteden for å måtte legge ut en del penger på ett luftfilterhus.. Såg nett nå att meca.no hadde lambasonde for 1400kr istede for GS som hadde 1900kr..:o)
Skrevet

Dette har jeg aldri hørt noe om!

Rød er nesten umulig å finne og idag har 90% av bilene alu.topp. Tror ikke bensinstasjonene kun selger frostveske til de siste 5-10% av bilene i Norge.

BMW har hatt alu-topp siden slutten av 60-tallet.

Eg fekk høre att den blå kjølevæsken hadde en kjemisk reaksjon på alu topper, så det var smart å bruke rød:) Kjørte en time på lørdagskvelden for å finne en bensinstasjon som hadde den røde:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...