Gå til innhold

HASTER , ASC\ABS problem

Champ
 Share

Anbefalte innlegg

skal kjøre langtur om 2 timer, tok bilen innom bilvasken for å få den ren til turen, etter vasken kom lyset for ASC og ABS på , nå har jeg ikke ABS eller antispinn og det er glatt som faen ute her, og jeg kjører piggfritt!

noen rask metode jeg kan bøte på dette på ?

jeg er litt noob på bil så hvor ligger den de delene jeg må se på ?

dette skjedde også sist jeg vaska bilen i sommer i vanlig bilvask, det forsvant da etter et par 3 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problemet et par ganger før, noen ganger så må du nullstille feilmeldingen ved å skru av tenningen, også vrir du et hakk på nøkkelen og står der noen sekunder før du skrur på tenninga, og så starter du. Eller så var det å ha på tenninga noen sekunder før du starter..

Er egentlig ikke sikker, så jeg har bare prøvd litt forskjellig og fått det til. Men hvis det fortsatt er feil på sensor så går det ikke. Det kan hende det går bort når det tørker, eller så må du ha ny sensor.

Kan også gå seg til over tid etter min erfaring. Selv har jeg kjørt uten abs/asc noen uker nå, så må nok bytte sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kjøre langtur om 2 timer, tok bilen innom bilvasken for å få den ren til turen, etter vasken kom lyset for ASC og ABS på , nå har jeg ikke ABS eller antispinn og det er glatt som faen ute her, og jeg kjører piggfritt!

noen rask metode jeg kan bøte på dette på ?

jeg er litt noob på bil så hvor ligger den de delene jeg må se på ?

dette skjedde også sist jeg vaska bilen i sommer i vanlig bilvask, det forsvant da etter et par 3 dager

bytt sensor, det blir ikke bedre med den gamle.Det koster ca kr 800,. bytte kan du selv det tar ikke lange tiden.Av verktøy trenger du umbrako, husker ikke om det er 5 eller 6 mm.har byttet en del av disse..vet at dette svaret ikke hjelper deg for turen..Den vil komme og gå inntil du bytter den..

kjør forsiktig..god tur

mvh,samir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...