Haug530D Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 Da jeg har skiftet til Xenon på bilen min skulle jeg ha justert lyktene, vet jeg kan få det gjort på verksted og skal gjøre dette senere, men er det noen som vet hvor langt lysene skal lyse opp på en vegg og hvilken avstand bilen skal ha fra veggen? har hatt om dette på skolen, men det er år å dag siden nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 Da jeg har skiftet til Xenon på bilen min skulle jeg ha justert lyktene, vet jeg kan få det gjort på verksted og skal gjøre dette senere, men er det noen som vet hvor langt lysene skal lyse opp på en vegg og hvilken avstand bilen skal ha fra veggen? har hatt om dette på skolen, men det er år å dag siden nå. Jeg mener og huske at nærlysene skal lyse minimum 40 meter,og de skal helle nedover sånn ca en cm pr meter. Noe jeg lærte av en mekaniker for hundre år siden. Jeg selv kjører bilen helt inntil en vegg, og setter en horisontal tape eller krittstrek i overgangen mellom lyst og mørkt for både høyre og venstre lys. Rygger bilen 10 m bakover, og juster begge lysene slik at skillet mellom lyst og mørkt er 10 cm under der det var da bilen stod inntil veggen Da skal det være godt nok i grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas 750iL Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 naf tar vel ikke så mye for å justere lysene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 Hvordan er det med horisontal justering da? Etter at jeg byttet lykter for en uke siden har jeg en følelse av at jeg vil se mer til elgen en av veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas 750iL Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 http://www.danielsternlighting.com/tech/aim/aim.html Kanskje dette fungerer... Har ikke lest igjennom hele... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå