Gå til innhold

Xenon Ettermontering fra Dybvig Trading

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle som skal/ønsker å ettermontere xenon på e39 facelift burde ikke kjøpe settet fra Dybvig Trading. Ved min henvendelse til ovennevnte firma fikk jeg beskjed om at det var kun "plug and play" på dette settet. Fikk med ekstra pæreholdere for å slippe å modifisere de gamle pæreholderene. Pæreholderene som fulgte med passer jo selvfølgelig ikke, og man må modifisere disse også. Det blir klipping av ledninger og andre modifiseringe med blant annet silikon for å få dette tett.

Kjøp sett som er ferdig tilpasset! :!: Jeg kommer til å retunere settet på mandag.

Skrevet

Samme med billigsetta til gs med xenon.. må modde på ene sida..

Skrevet

Dette hørtes da voldsomt ut. Som oftest er det bare å borre opp et passende hull med et konisk platebor eller tilsvarende, og sette i lampa med gummigjennomføring, så blir det tett og ser strøkent ut. Vet ikke hvordan settene hans ser ut, men det går sikkert an å få det fint.

Skrevet
Følger automatisk høyde justering og lyktespylere med oxo. Da det er et krav til xenonlys

Det gjør det nok ikke, det er krav til lyktene også, de skal ha en reflektor som er tilpasset Xenonlyset.

Skrevet
Dette hørtes da voldsomt ut. Som oftest er det bare å borre opp et passende hull med et konisk platebor eller tilsvarende, og sette i lampa med gummigjennomføring, så blir det tett og ser strøkent ut. Vet ikke hvordan settene hans ser ut, men det går sikkert an å få det fint.

Problemet med e39 er at de har en egen pæreholder. Alt er mulig å få til, men ønsker ikke å mekke for mye med ting som skal være originalt. Når jeg spør flere ganger om det er plug and play blir man jo en smule sint når det ikke er det. Dette som er poenget mitt. Har du pæreholder som passer til e39 gunnar?

Skrevet
Nei, har ikke det. Men har jo sett at Dybvik og andre har reklamert med bolt-on til E39 og E46.

Det kan jeg i hvertfall si at det ikke er. Tok mot til meg og gikk ut i garasjen idag og begynnte å se på settet på nytt. Etter ca. 4 timer fikk jeg på settet på høyre side. Måtte først slipe og tilpasse pæreholderen (var ikke lett) :evil: men fikk det skapelig til med en dremmel. :roll: Klipte og skjøtet noen ledninger. Får begynne på neste imorgen.

Skrevet

di "pærene" som er spesialtilpasset

er bare noen løse fester. som du må lime på pæra di so den ikkje detter ut under montering. var bal å få til på e46`n.

+ di er litt trange å få på plass.

Skrevet
di "pærene" som er spesialtilpasset

er bare noen løse fester. som du må lime på pæra di so den ikkje detter ut under montering. var bal å få til på e46`n.

+ di er litt trange å få på plass.

Den pæreholdern jeg fikk med passa ikke til xenon pæra så denne måtte tilpasses :oops: . Fikk den til å sitte bra til slutt. Slapp å lime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...