Gå til innhold

Ny bil: E39 520iA

|Andreas|
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da ble det en BMW nr. to. Bilen er en 1998 mod 520iA med en god del utstyr, som blant annet, tomatgiret, cruisekontroll, to sone klima, kjørekomp, xenon, regnsensor, mm. Den har nettopp rulla litt over 100.000km. Innvendig ser den mer eller mindre strøken ut. Det har bare vært en eier og det var en eldre mann, tror ikke baksetet har blitt brukt..?

Ellers er det en helt annen bil en coupeen, denne er og føles mye tyngre. Noe jeg merker nå som det er litt glatt ute. 5'eren spinner sjeldent. Og veldig digg med cruisekontroll. Kjørte med ett snitt forbruk på 07,5l fra Asker til Lørenskog. På motorveien var den helt nede i 06,7 :P. På små veiene rund på Lørenskog kan forbruket fint komme opp på 1,5l

Helt original :P

P1010210.jpg

P1010205.jpg

P1010204.jpg

Digg med R6'r :D

P1010199.jpg

P1010183.jpg

P1010187.jpg

P1010190.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flott bil,skikkelig fin å kjøre med på langtur :) Bare tryke på cruisekontroll så går nesten allt av seg selv meget behagelig

Jepp, hadde den en tur til og fra Sandefjord, veldig behagelig, hadde vært enda bedre med den nye automatiske cruisekontollen som bremser av seg sel ol :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen her men

Det gjør jeg. :D

Men hvis du vil den skal slippe , så gjør den det , men da tar antispinn systemet kontroll omtrent med en gang og loser meg pent inn i et ikkespinnende kjøre mønster.

Har en "lei" bakke med grusvei opp til huset som tidligere har blitt traktert av forhjulstrekkere.

Funker minst like greit med 5'ern.

Kjøremessig så er disse bilene veldig undervurdert.Komfortmessig så er de like undervurdert.Forbruksmessig så er de sterkt feiltolket.

Cruisekontrollen er eminent konstruert i forhold til mange andre systemer.Den er meget kontant ved aks. og øker kjapt selv om du ligger i 5 og i 60 km/t - og brems funksjonen er meget behagelig i forhold til det som leveres i mange andre biler.

Veldig mye bil for pengene.

Men kan jeg få spørre: Hvor mye måtte du ut med for denne kilometerstanden. Ser strøken ut. Mangler skinn , men det er jo tilgjengelig for en billig penge , og da blir den jo enda mer gjennomført....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5'eren spinner sjeldent.

Kjenner meg ikke igjen her men :)

Hehe, Det er som jolly skriver, hvis du vil at den skal slippe, så slipper den :wink: Forskjellen er at med 3'eren slipper det selv om jeg ikke vil. Har en litt lei bakke her jeg bor og hvis jeg må stoppe i den med 3'eren spinner den mye, mens 5'eren trekker seg opp veldig lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye bil for pengene.

Men kan jeg få spørre: Hvor mye måtte du ut med for denne kilometerstanden. Ser strøken ut. Mangler skinn , men det er jo tilgjengelig for en billig penge , og da blir den jo enda mer gjennomført....

Ja, ganske mye bil for pengene! Kan si at den sto annonsert for 119.000kr :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, gratulerer med ny godbil.. :D Ser ut som et meget pent og velholdt eksemplar. Hvordan er planene dine for bilen? Original eller blir det litt hjul og original-frisering? Hva med skinninteriør? :)

Takk :)

Hvis det blir noe så blir det større felger (16" på sommer nå :P ), facelift nyrer og frontlykter og tone rutene. Tror også jeg skal sette på hvite blinkere rundt om, eller sorte blinkere, er ikke sikker enda.

Skinn hadde vært fint, men setene som står i nå er veldig fine så dette skal ikke byttes med det første. Hvis/når det blir skinn, kunne jeg kanskje tenkt meg sort. Kunne muligens blitt en fin kontrast til det grå interiøret..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Denne så jo mega-strøken ut innvendig! :D

Høres ut som du har fornuftige planer med den. Hold den "hel og pen" uten å dra strikken for langt ang diverse oppgraderinger...

E39 er uansett en virkelig god bil, på mange måter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, gratulerer med ny godbil.. :D Ser ut som et meget pent og velholdt eksemplar. Hvordan er planene dine for bilen? Original eller blir det litt hjul og original-frisering? Hva med skinninteriør? :)

Takk :)

Hvis det blir noe så blir det større felger (16" på sommer nå :P ), facelift nyrer og frontlykter og tone rutene. Tror også jeg skal sette på hvite blinkere rundt om, eller sorte blinkere, er ikke sikker enda.

Skinn hadde vært fint, men setene som står i nå er veldig fine så dette skal ikke byttes med det første. Hvis/når det blir skinn, kunne jeg kanskje tenkt meg sort. Kunne muligens blitt en fin kontrast til det grå interiøret..?

Det blir nok meget bra og jeg gleder meg til å følge videre med på hvordan denne bilen blir.. :) Svart interiør kunne ha vært tøft, men da syns jeg det burde ha blitt en slik kombinasjon som Mikke1981 henviser til. Helt svarte seter tror jeg vil se noe malplassert ut. Har sett en E60 530d med det og det syns hvertfall ikke jeg var pent. Min E39 hadde likt interiør som deg, bare i skinn og jeg syns det var en flott kombinasjon :)

Hvordan blir det videre med E46'n..? Blir den lagt litt til side eller fortsetter du med oppgraderinger på begge bilene? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...