Gå til innhold

hvilke dekk på 7.5 x 17" felger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke dekk dimensjoner kan jeg ha på felger med den bredden?

jeg skal ha de som vinter felger og tenkte å kjøpe Nankang piggfritt.

Skrevet

til venstre her, under teknisk ligger det en link som heter dekkdim. der kan du beregne rulleomkrets i forhold til original dimensjon, meget godt verktøy :)

Rulleomkrets skal ikke overstige 5% +/- av original dimensjon.

Skrevet
til venstre her, under teknisk ligger det en link som heter dekkdim. der kan du beregne rulleomkrets i forhold til original dimensjon, meget godt verktøy :)

Rulleomkrets skal ikke overstige 5% +/- av original dimensjon.

Ja jeg vet det men husker ikke sånn i farten hva som er orginalt på E39

Skrevet

225/45 passer aller best så lenge det er europeisk bredde på dekka, men det blir vel litt lite på e39 kanskje. 215-235 er den generelle bredden du bør være innenfor, så får du tilpasse profilen etter hvor stor rulleomkrets du skal/vil ha.

Skrevet
E39 bør ikke ha 225/45-17.

Det er 3-serie/mellomklasse dimensjon og for liten rulleomkrets.

Vanlig dimensjon på 5-serie med 17" er 245/45-17.

dette er jo vinterdekk da!! sto 235/45 17" på de før (sommerdekk) og det så nå helt greitt ut, står denne dimmen i døren også hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet
245/45/17 vinterdekk hørtes ikke billig ut

Blir 3924,- totalt for 4 Nankang piggfrie dekk fra dekkonline i den dimmensjonen.

Skrevet

Eg har 235/45-17 Nankang vinterdekk på samme dim felg på min e39... ville ikke sett på noe breiere dekk en det på d felgene.. Fungerer fint hos meg... kjøpte dekkene på dekkonline, betalte 3000 for 4 dekk fritt levert, kjempebilli, og gode dekk etter min erfaring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...