tndahle Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Bilen er en importert 320d Touring 2004 mod rullet rett over 100.000 Bakrutevarmen fungerer kun på to nederste tråder. Når man åpner glassluken ser man tydelig at gummilisten på bakluka har gnagd seg inn i beskyttelsen over varmetrådene og brutt kontakten. Har skjekket dette på en annen 2004 modell og funnet at det er gnagd på samme sted på den bilen også. Tror derfor dette er en svakhet med E46 Touring modellene. BMW mener at dette ikke er garantisak (pga. kilometer og alder) og skal ha 8900 kr for reparasjon/bytte av bakrute. Har noen vært borti noe liknende, evt. fått dette dekket av garanti?
ReBell Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Ta det som glass-skade på forsikringa, da koster det deg vel 2000,- alt etter egenandel på forsikringa du har. og uten tap av bonus. En kamerat hadde samme problemet, og han fikk IKKE dekket på garanti. Men han tok det som glass-skade.
tndahle Skrevet November 27, 2007 Forfatter Skrevet November 27, 2007 Takk for tipset, men jeg mener at BMW bør ordne opp i dette da de har laget driten. Skulle kunne mene at en bakrute bør vare i mer enn 3-4 år
ReBell Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Ja, jeg er fullstendig enig, men til kameraten min var de sta som fy! Synes dette er en feil som bør være kategori produksjonsfeil, og da har du jo egentlig reklamasjonsrett.
tndahle Skrevet November 27, 2007 Forfatter Skrevet November 27, 2007 Ja, jeg er fullstendig enig, men til kameraten min var de sta som fy! Enig i den... Ble faktisk tipset av en BMW forhandler på Østlandet at det mest sannsynlig var garantisak, men i Bergen var det værre. Han sa faktisk før han leverte inn søknaden til BMW-Norge at det var tvilsomt at det gikk gjennom pga alder og kilometer. Men bilen er strøken og godt holdt så man bør kunne forvente at ruta varer litt lenger.
ReBell Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Men det rare er at ei rute koster ikke forhandleren mange kroner da... så med tanke på at det kan være snakk om å bevare et kundforhold så synes jeg det er merkelig at du ikke får det på garanti... Som du sier, så burde det vare lengre. Jeg mener at du er beskyttet av kjøpsloven, siden denne ruta og varmetrådene er ment til å vare vesentlig lengre enn 4 år...
tndahle Skrevet November 28, 2007 Forfatter Skrevet November 28, 2007 Kjøpsloven gjelder ikke når den er importert, så jeg må heller prøve å påpeke at dette er dårlig laget og få det dekket av BMW-Norge. Men når forhandler såvidt gidder å søke og er negativ i utgangspunktet har man en dårlig sak... Lurer derfor på om noen har samme problem
Bonden Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Har du importert selv, eller har du kjøpt den i butikk ?.
ReBell Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Om du har kjøpt den fra forhandler har du rettigheter.
Champ Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 få deg forsikring i vesta , trygg vesta , da har du ingen egenandel på glass i det hele tatt
larserso Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Dette ser da merkelig ut. Jeg skal se på hvordan mine kan være slitt. Er jo forsåvidt en litt merkelig løsning av BMW, for med muligheten til å åpne bakluka separat så vil jo ikke luka sitte like solid montert og det vil kunne gnisse noe. Jeg har nok et annet problem, for de to nederste trådene fungerer bare ut til midten av ruta...
kentan Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Jeg har nok et annet problem, for de to nederste trådene fungerer bare ut til midten av ruta... Samme hos meg. Vertikale tråder funker og to nederste horisontale, men bare inn til midten. Resten er gnagd/gnisset av.
tndahle Skrevet November 29, 2007 Forfatter Skrevet November 29, 2007 Jeg har nok et annet problem, for de to nederste trådene fungerer bare ut til midten av ruta... Samme hos meg. Vertikale tråder funker og to nederste horisontale, men bare inn til midten. Resten er gnagd/gnisset av. Samme hos meg... Tror dette er ett ganske vanlig problem.
larserso Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Jeg har nok et annet problem, for de to nederste trådene fungerer bare ut til midten av ruta... Samme hos meg. Vertikale tråder funker og to nederste horisontale, men bare inn til midten. Resten er gnagd/gnisset av. Samme hos meg... Tror dette er ett ganske vanlig problem. Men hvis de er gnagd av helt i kanten, burde ikke da hele tråden vært "død" og ikke slutte å virke på midten..? Noen som har forsøkt metoder for å skjøte..?
fast Dog Skrevet Desember 1, 2007 Skrevet Desember 1, 2007 Jeg har nok et annet problem, for de to nederste trådene fungerer bare ut til midten av ruta... Samme hos meg. Vertikale tråder funker og to nederste horisontale, men bare inn til midten. Resten er gnagd/gnisset av. Samme hos meg... Tror dette er ett ganske vanlig problem. Men hvis de er gnagd av helt i kanten, burde ikke da hele tråden vært "død" og ikke slutte å virke på midten..? Noen som har forsøkt metoder for å skjøte..? Bumper denne litt! Gjelder min bil oxo! la ikke merke te dette før eg leste om dette her! mine 2 nedeste tråder har brudd i midten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå