Gå til innhold

Noen som vet hva denne lyden i Clutchen skyldes??

johnelling
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en 2005 mod BMW 318 diesel E90. Bilen er kjørt 119000km. Har gått som skolebil..(vet det er risiko med clutchprbl. her!!)

Bilen er helt strøken og sinnsykt god å kjøre!bortsett fra denne (skrangle)lyden som kommer når jeg bare legger littegranne press på clutchen når bilen står i fri. Lyden forsvinner når clutchen tråkkes i bånn, og kommer tilbake igjen når jeg slipper den litt ut igjen...Lager ingen lyd når clutchen er ute/inne...er også en svak lignende lyd i clutchen når jeg slurer den på 1.giret eller revers. Men ellers i de resterende girene er bilen helt fin uten ulyder! Hva kan dette komme av tror dere? Lydene er sterkest ved kald motor. Ganske irriterende lyd dette:(

Håper på oppklarende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..Sykkel faktisk..Har en mistanke om at det kanskje kan være rammelager eller utløserlageret som kan være defekt...men uansett, så snakker vi vel om ned med girkasse o.l for å fixe dette. Vet ikke om dette er skadlig å kjøre med da? merker som sagt ikke noen ting ved kjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så jeg kan kjøre med dette altså bare jeg venner meg til lyden :wink: ...Vil bare forsikre meg om at dette ikke kan skade girkasse/motor noe jeg ikke tror.

Det verste som kan skje da, er altså at clutchen ryker, og denne må skiftes. Tenkte kjøre nå frem til 150.000km og SÅ skifte clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på min 320 nå! Den uler når clutchen er ute, men så fort jeg tar den inn blir den stille :lol: Tenkte at når jeg først skulle bytte clutch, så kan jeg liksågreit få skifta hardykobling + tetteringene i girkassa! Pga at det er så lett å komme til da :) Er dyrt å ta alt på èn gang, men man sparer penger på det , så da får det bare vente litt til man har spart opp litt kapital :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så jeg kan kjøre med dette altså bare jeg venner meg til lyden :wink: ...Vil bare forsikre meg om at dette ikke kan skade girkasse/motor noe jeg ikke tror.

Det verste som kan skje da, er altså at clutchen ryker, og denne må skiftes. Tenkte kjøre nå frem til 150.000km og SÅ skifte clutch.

joda, kan bare kjøre med det, men plutseli står du der :roll: det skjedde meg, men ødela noe mer enn bare lagere gjorde jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...