cmn Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 Hei hei folkens! Lurer på å endelig komme tilbake til BMW igjen. Det er to biler jeg tenker på i første omgang. Den ene er E34 520i, og den andre er E36 318iS (eventuelt 318i). Hvordan er disse på vinteren? Er det totalt umulig å komme seg frem der det er litt snø, eller går det greit? Hvordan er varmeapparat osv?.. Egentlig: hvordan er disse på vinterstid på alle måter? Kom med både positive og negative sider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 Jeg har vært fornøyd med vinter egenskapene til alle mine BMW`er spesielt min første BMW som overrasket meg litt for den var aldeles fantastisk på vinter føre Det var forøvrig en e34 520ia 1991 mod med vekt fordeling 50/50 opplevde bare en gang å ikke komme fram i løpet av de to årene jeg hadde den. I etter tid så har jeg hatt utallige e36 og vært stor fornøyd med vinter egenskapene på alle. Det eneste jeg kansje har å på peke er att import bilene er en smule kaldere enn de med nordisk varmeapparat, men det er bare å bytte termostat sånn att bilen blir ett par grader varmere så er alt på stell igjen sånn som jeg ser det så er det en styrke på alle måter med bakhjuls trekk, utrolig morsomt å kjøre og lett overstyrt på vinterføre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 Heisann.. kjører bmw 318is . går greit på vinterføre syns eg , det er jo berre å kjøre fornuftig. skal ikkje så mye til før du spinner vertfall i 1.2.3 men går jo fint. trenger jo ikkje allltid ha fullpedall. eg har aldri latt meg stoppet av snøen, kommer meg alltid fram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 Her er faktisk en gammel tråd som omhandler dette temaet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin. Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 Kjører en e36 320, og må si det fungerer veldig bra på vinterføre. Antispin hjelper jo også selvfølgelig. Men må ikke glemme at valg av dekk spiller en veldig stor rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 Når du venner deg til e34 på vinteren er det greit. Men uten sperre er det av og til et lite mareritt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 E36 med diff brems var en drøm, streng og seriøs på vannskelig føre, men smilte bredt om man ba om det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet November 28, 2007 Forfatter Share Skrevet November 28, 2007 Hvordan er forresten bensinforbruket på 520i?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 Hvordan er forresten bensinforbruket på 520i?.. Ikke spesielt snill, min brukte rundt literen. Nesten så jeg ville ha kjøpt 525 i stedet da den går bedre og ikke bruker nevneverdig mere bensin. Bruker vell heller mindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crizi Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 kjører 318i nå, kommer meg frem selv me dårlige dekk og som tidligere sagt så overstyrer den veldig lett, men jeg velger overstyring fremfor understyring hvilken som helst dag. den spinner lett men tar man det rolig på pedalen kommer du frem hvor som helst så lenge hjulene er i bakken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 Hvordan er forresten bensinforbruket på 520i?.. Vanos-motorene bruker mindre. Så fra 92 (eller 93?) så er forbuket mindre. Det er egentlig alt for høyt for 150hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet November 29, 2007 Forfatter Share Skrevet November 29, 2007 Hmmm. Spørs nesten om det bør blir E36 da. Vet muligens om en 318is, men pris er veldig usikkert enda... Så får krysse fingra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet November 29, 2007 Share Skrevet November 29, 2007 Hmmm. Spørs nesten om det bør blir E36 da. Vet muligens om en 318is, men pris er veldig usikkert enda... Så får krysse fingra! 318is er latterlig overpriset om dagen.. Kjøp heller en 325, mer morro i den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet November 30, 2007 Forfatter Share Skrevet November 30, 2007 Noen som har en formening om hva en '92-modell 318is i grei stand er verdt? Grønn metallic, ikke M-tech. Vinterdekk på stålfelg og sommerdekk på 16" alu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Larsen Skrevet November 30, 2007 Share Skrevet November 30, 2007 har hatt både e36 og e34 på vinter.. begge hadde sperre.. synst at e36 var veldig urolig og kjøre.. når jeg fikk sleng på bilen så for den fra side til side.. men e34 la seg fint inn å ut.. urolig lett og kontrolere og høy comfort.. men som skrevet tiligere hær i tråden.. det er dekka som gjør det mest vesentlige utslaget.. og mener at varmeap i e34 kansje funker litt bedre enn e36..uten å kunne si dette sikkert.. håpe du finner en fin vinterBMW.. og angående 318is så vil jeg mene 50k+ litt etter stand og km.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå