Håkon318is Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Hei og Hopp, eller skal jeg si Kræsj og Vrak? Da har det gått 1 måned og 14 dager siden jeg ble kræsjet i av en Z3 og bilen min ble veldig most i fronten. Her er tråden om kræsjen og bilder av bilen før og etter: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... sc&start=0 Åhhhh, det er så utrolig leit. Jeg har regelmessig vært nedom bilen min for å se til at den ikke fryser og at den har det så bra som mulig. Men så, Tirsdag kveld 27 November ser jeg at nøkkelen og sentral lås knappen ligger på venstre fordekk, der hvor skjermen er revet 90% av. Er dette mulig?? Selv om jeg har tatt ut alt som er mitt så skal man jo ikke legge en nøkkel synlig på bilen. Ringte ned til de som tar inn skadede bmw'er og han la seg helt flat og skulle høre med gutta sine. Så spurte jeg om han hadde hørt noe om hvem som skulle få skylden for kræsjen, da hadde jo han vært i kontakt med motpartens forsikrings selskap og fått bekreftet at jeg fikk skyld. Jeg ringte med en gang min saksbehandler og fikk hun til å ringe motpartens saksbehandler. Jeg har Gjensidige og z3'eieren har IF. Noen minutter/timer senere ringer hun og forteller med en helt vanlig stemme at Z3'en fikk skylda i saken. Yeah! Dette kom jo egentlig ikke som et sjokk, men siden det har tatt så lang tid så begynte jeg å lure litt. Sist jeg ringte (mandag 26 November) fikk jeg vite at IF ventet på en rapport fra politiet. Men de kom bare på stedet fordi jeg ringte og de skulle rydde opp. Hun dama var jo gæærn, først sier hun unnskyld og så når mannen hennes kommer ned til stedet så begynner hun å kjefte på meg. Men så kommer spørsmålet! Tror dere jeg vil tjene på å sette "vraket" (bmw kan aldri kalles vrak) i stand igjen, eller burde jeg ta pengene og finne en annen bil? Jeg vet ikke hva listeprisen på bilen min er, men den er jo strøken og over en standard 318i. Håper det er noen der ute som kan komme med noen positive tilbakemeldinger om hva jeg kan gjøre. Komme med noen tips om hva jeg burde være ops på, og om jeg burde være der når takstmannen kommer, eventuelt ha kvitteringer? Håper på raske og positive kommentarer. Jeg er svært takknemlig for alle svar. Legger ved et bilde som viser der nøkklene lå Mvh Håkon
E36Cab1 Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Merker jo det når du får vite hvilken sum du får for skadene,om du vil bruke de til å reparere bilen eller ta pengene og gå Personlig ville eg enten ha tatt pengene sjøl og fiksa bilen sjøl.Dermed hadde eg hatt en bil igjen+penger å bruke på andre ting. Eller gitt blaffen og funnet meg en anna bil Your choice...
Hyggmaister Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Spør deg selv hvor glad du er i bilen Så kommer det jo en del ann på hvor mye penger du får fra forsikringsselskapet...
///Mysild Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 vent og se på hvor mye penger du får... men du kan jo selv se på skadene, og gå til et verksted/forhandler og høre hvor mye de skal ha for å rette bilen, og hvor mye du må kjøpe i deler verkstedet skal rette og forhandler )om det er bmw eller et annet firma som skaffer uorginale deler må du se selv) kan gi deg en pris på det som du må ha i deler, som panser, fanger, lykt)er) skjerm, grill, frontstykket jeg fikk denne skaden på en sliten 318 jeg hadde, og det ente med at bilen ble kondømt... hadde ikke felger, panseret og skjemen var bokselakket og den hadde godt 280 000 km... så du kan jo begynne å regne selv... denne skaden kom på 22000! og du har sikkert tatt forstillinga også! men hvis takstmann sier at du kan kjøpe bilen for 3000 som jeg fikk, så plukker du de delene du kan ha selv, speil, lister, evt andre småting, felgene!! ikke minst... som du kan selge eller bruke som reservedeler på neste bil jeg fikk solgt deler for 3000 og har de org m3 skjørtene på coupèen jeg har nå... solgte også bilen for 6500
Håkon318is Skrevet November 29, 2007 Forfatter Skrevet November 29, 2007 Hei, jeg skjønner at jeg må vente å se hvor mye penger jeg får for bilen, men den står utenfor verkstedet som tar inn skadede bmw'er. Han mente 99% sjanse for vraking og at skaden kom på minimun 105 tusen kroner. Det skal komme takstmann snart så da får jeg vite det. Er det noen på forumet her som kunne tenke seg å rette opp eller kjøpe vraket? Håkon....
///Mysild Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 105 tusen for å rette bilen din!?!? tror det må være en skrivefeil der... du har vel ikke en gullbelagt 318? hehe...
Håkon318is Skrevet November 29, 2007 Forfatter Skrevet November 29, 2007 Jeg har ikke en gullbelagt 318i, men jeg har diamanter på frontfangeren og på bakluka. Neida Men han sa 105 Tusen. Retting i jigg, frontrute, fanger, skjermer, deler til forstilling, panser, grill ramma +++ Det blir fort dyrt, og mye deler ekstra sikkert, som jeg ikke har lagt med her. Men med en gang jeg fikk skadenummer så skulle jeg snakke med han på verkstedet. Så skulle vi gå over bilen. Tror egentlig ikke han har sett no serlig på bilen. Men er jo sikkert ikke det første vraket han har sett. Kom med litt mer positivt så jeg slipper å stryke med her jeg sitter. Har jo bare en bil, Bmw'en. Forden er jo bare et fremkomstmiddel og noe man kan øderlegge på vinter'n. Takk.
Ad|oS Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Hvis bilen blir kondemnert å du har mulighet å kjøpe den tilbake for en billig penge er vel det det beste. Få penger, bruk litt på å få tilbake bilen. Plukk deler og selg resten. Kjøp deretter en bil med 6er
///Mysild Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 jeg hadde en smell som ligner på din, batalte vel 12000 for retting, lakking og alle deler! men gjorde sku jobben selv da... så det ordner seg nok bra du har en reserve bil da! da er du ikke helt lam!!
Håkon318is Skrevet November 30, 2007 Forfatter Skrevet November 30, 2007 Hei igjen! Da ringte takstmannen i ste. Han sa det var skader for 99 tusen kroner. Så mente han at bilen min var verdt 35 tusen. WTF? Hva skal jeg gjøre? Noen tips? Hjelper det å vise kvitteringer? Takker for alle svar. Han hadde sjekket litt på finn.no Men så skulle han ringe igjen på mandag. Jeg skal ha MER enn 35 lapper ! Har en vinterbil så jeg har nok av tid. Håkon...
Dr_S Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Hvis du har fått skadetakst på 99000,- er det nok ikke noe særlig å begynne å fikse opp. Men du kan jo få tak i liste over deler som må byttes, og så sjekke priser hos BMW selv. Men hvis bilen er rammeskjeiv, tror jeg ikke jeg hadde giddi.
Fliid Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 E36 er overprisa banna bein! Vær fornøyd med 35 du. Kunne vel ikke regna med mer? ærlig talt.
Dr_S Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Er det noen bil som er overprisa, er vel E30 hakket verre.. Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev, var at jeg fikk selv takst hos BMW på 60k den gangen jeg krasja. Men fiksa alt selv for 25...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå