Glenno Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Enig med Ad|oS når det først bygges vei bør det bygges med flere felter i hver retning og midtdeler. I tillegg kunne det vært flere elektroniske fartsskilt som heller kunne regulert etter vær, kø og andre kjøre forhold. At enkelte strekker er bygd for høyere hastighet enn 100km tror jeg på. Eks Oslo- Fredrikstad og Drm - Sande burde vært 120km i venstre fil. Hvilken land og politikere hadde du i tankene Gunnar? (Frankrike?) De var utrolig ville i Frankrike syntes jeg. Slik kjøring inn mot tettsteder jeg så der nede, ønsker jeg ikke her inorge.
Marius2002 Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 I tillegg kunne det vært flere elektroniske fartsskilt som heller kunne regulert etter vær, kø og andre kjøre forhold. . Har ikke sett slike i Norge, men husker jeg var i Frankrike i sommer, det var det veldig stilig med slike, på regnværsdagen på motorvegen var det 110 og på soldagen var det 130 synes jeg å huske, varierer vel hvor i landet man er men jeg var i Grasse (like over Nice og Cannes). Jeg tror slike skilt hadde vært geniale i Norge på motorvegene her, E6 o.l.
Dag Thomas Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Det er vel paradoksalt at Tyskerne bygde autobahn under krigen. Her satset Hitler på at varer skulle leveres raskt og fremmkommeligheten skulle være god! Vet dere hva? Det funker!! Det begynner å bli ganske lenge siden, men er forstatt en del av strekningen som fortsatt har det gamle betongunderdekke. Da kan vi snakke kvalitet. Tyskerene er også flinke til å bruke lysregulerte skilt. Må bare innrømme at vi er elendige til å planlegge her oppe i nord (er det kulda som gjør oss dumme?) Hjelper lite å skylde på at vi har så vanskelige byggeforhold i forhold til utlandet, når vi bugner over av penger.
E36Cab1 Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Tyskerne bygde faktisk Autobahn lenge før krigen,men etter at gamle 'dolfen kom til makta. En ting eg misunner østlendingene er deiras gode veier....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå