Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe kompressor. skal bruke div verktøy som : lakksprøyte, muttertrekker og slipeværktøy.

noen som kan gi meg noken tips ka eg bør ta hensyn til som antal liter på tank og hk..

det må jo være regulerbart arbeids tykk..

Skrevet

Muttertrekker og slipemaskin trenger ikke så stor lufttank og mye hk, men ved lakkering er det lurt med mange liter da du vil få gjevnere trykk på sprøyta

Skrevet

du kan jo kjøpe en liten kompressor også en "batteritank" dvs en større tank på feks 100liter- så vil den 25literstanken din fylle begge parallellt opp og tappe seg parallellt ned igjen også. pga liten motor vil det nok ta en del tid å fylle den opp kontra en større kompressor- men det er en mye billigere løsning om du ikke har stort behov for stor beholder. tenker at du klarer deg med 25liter på muttertrekker osv..

de beste sprøytene kan stille trykket på sprøyten. husk overliggende kopp da underliggende kopp er dårlig å sprøyte i vinkel med. feks tak.

Skrevet

slipe/polerings maksiner bruker utrolig mye luft. Har en 25L/3HK og den er totalt ubrukelig. Har du plass ville jeg ha valgt en 100liter, har blitt mye billigere de siste årene også..

Skrevet

Kommer nok til å handle på biltema. fant ein med disse spesifikasjonene:

Kompressoraggregat 24 l

Transportable stempelkompressorer med direktedrevet/remdrevet motor og luftbeholder. Utstyrt med manometer og trykkregulator for innstilling av passende arbeidstrykk for forskjellige verktøy. Helautomatisk drift, en trykkbryter starter og stopper kompressoren ved dens nedre resp. øvre trykkgrense. Hurtigkobling type CEJN.

Luftbeholder: 24 l

Motoreffekt: 3 hk

Gjennoml. sylindervolum: 290 l/min

Fri avgitt luftmengde: 230 l/min

Maks. arbeidstrykk: 8 bar

Sylinderantall: 1

Motordrift: Direkte

Vekt: 27 kg

El: 230 V/1-fas

Må vel virke til lakksprøyte og det meste den

Skrevet
Kommer nok til å handle på biltema. fant ein med disse spesifikasjonene:

Kompressoraggregat 24 l

Transportable stempelkompressorer med direktedrevet/remdrevet motor og luftbeholder. Utstyrt med manometer og trykkregulator for innstilling av passende arbeidstrykk for forskjellige verktøy. Helautomatisk drift, en trykkbryter starter og stopper kompressoren ved dens nedre resp. øvre trykkgrense. Hurtigkobling type CEJN.

Luftbeholder: 24 l

Motoreffekt: 3 hk

Gjennoml. sylindervolum: 290 l/min

Fri avgitt luftmengde: 230 l/min

Maks. arbeidstrykk: 8 bar

Sylinderantall: 1

Motordrift: Direkte

Vekt: 27 kg

El: 230 V/1-fas

Må vel virke til lakksprøyte og det meste den

Er vel litt "liten" til lakksprøyte denne vel..

Alt det andre funkerer den vel greit til..

Til slipemaskiner med høyt luftforbruk og lakksprøyter, så kommer motoren til å gå og lade hele tiden, og til slutt får du for lavt trykk..

Hadde gått for en med sterkere motor, og/eller større tank..

En kompressor er en investering..

Mvh

Tom egil

Skrevet
Kommer nok til å handle på biltema. fant ein med disse spesifikasjonene:

Kompressoraggregat 24 l

Transportable stempelkompressorer med direktedrevet/remdrevet motor og luftbeholder. Utstyrt med manometer og trykkregulator for innstilling av passende arbeidstrykk for forskjellige verktøy. Helautomatisk drift, en trykkbryter starter og stopper kompressoren ved dens nedre resp. øvre trykkgrense. Hurtigkobling type CEJN.

Luftbeholder: 24 l

Motoreffekt: 3 hk

Gjennoml. sylindervolum: 290 l/min

Fri avgitt luftmengde: 230 l/min

Maks. arbeidstrykk: 8 bar

Sylinderantall: 1

Motordrift: Direkte

Vekt: 27 kg

El: 230 V/1-fas

Må vel virke til lakksprøyte og det meste den

Er vel litt "liten" til lakksprøyte denne vel..

Alt det andre funkerer den vel greit til..

Til slipemaskiner med høyt luftforbruk og lakksprøyter, så kommer motoren til å gå og lade hele tiden, og til slutt får du for lavt trykk..

Hadde gått for en med sterkere motor, og/eller større tank..

En kompressor er en investering..

Mvh

Tom egil

Får se om eg finne nok bedre da. masse å velge i .. takk for all hjelpa..

Skrevet
Kommer nok til å handle på biltema. fant ein med disse spesifikasjonene:

Kompressoraggregat 24 l

Transportable stempelkompressorer med direktedrevet/remdrevet motor og luftbeholder. Utstyrt med manometer og trykkregulator for innstilling av passende arbeidstrykk for forskjellige verktøy. Helautomatisk drift, en trykkbryter starter og stopper kompressoren ved dens nedre resp. øvre trykkgrense. Hurtigkobling type CEJN.

Luftbeholder: 24 l

Motoreffekt: 3 hk

Gjennoml. sylindervolum: 290 l/min

Fri avgitt luftmengde: 230 l/min

Maks. arbeidstrykk: 8 bar

Sylinderantall: 1

Motordrift: Direkte

Vekt: 27 kg

El: 230 V/1-fas

Må vel virke til lakksprøyte og det meste den

Er vel litt "liten" til lakksprøyte denne vel..

Alt det andre funkerer den vel greit til..

Til slipemaskiner med høyt luftforbruk og lakksprøyter, så kommer motoren til å gå og lade hele tiden, og til slutt får du for lavt trykk..

Hadde gått for en med sterkere motor, og/eller større tank..

En kompressor er en investering..

Mvh

Tom egil

nei, det virker, lakket styling med denne typen, byttet ut ttykksperren, slik at den fikk 10 bar istedet for 8... og må da justere inni strømkretsen... men anbefaler en med 3.5hk og 50liters tank

Skrevet

blir ikke tom, sprøyten skal ha max 4 bar, kompressoren starter på 6 bar og stopper på 8 bar. går du tom da? NEI... det går helt fint å lakke med 24 liter og 50 liter... en kompressor tømmes ikke før den starter...

eneste er om man lakker med liten kompressor, er at den går oftere, og kansje går seg varm om man holder på LENGE... lakket en hel bil, utv og innvendig med en 50 liters fra OBS bygg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...