Nøstbakken Skrevet November 29, 2007 Share Skrevet November 29, 2007 Tenkte å kjøpe kompressor. skal bruke div verktøy som : lakksprøyte, muttertrekker og slipeværktøy. noen som kan gi meg noken tips ka eg bør ta hensyn til som antal liter på tank og hk.. det må jo være regulerbart arbeids tykk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet November 29, 2007 Forfatter Share Skrevet November 29, 2007 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 29, 2007 Share Skrevet November 29, 2007 Muttertrekker og slipemaskin trenger ikke så stor lufttank og mye hk, men ved lakkering er det lurt med mange liter da du vil få gjevnere trykk på sprøyta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet November 29, 2007 Forfatter Share Skrevet November 29, 2007 jepp derfor er det lurt å ha ein som du kan regulere arbeids trykket.' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuned Skrevet November 30, 2007 Share Skrevet November 30, 2007 største til biltema er isåfall et greit valg til en grei pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 30, 2007 Share Skrevet November 30, 2007 4.5hk, 50liters tank funker helt fint. lakket en bil med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 30, 2007 Share Skrevet November 30, 2007 du kan jo kjøpe en liten kompressor også en "batteritank" dvs en større tank på feks 100liter- så vil den 25literstanken din fylle begge parallellt opp og tappe seg parallellt ned igjen også. pga liten motor vil det nok ta en del tid å fylle den opp kontra en større kompressor- men det er en mye billigere løsning om du ikke har stort behov for stor beholder. tenker at du klarer deg med 25liter på muttertrekker osv.. de beste sprøytene kan stille trykket på sprøyten. husk overliggende kopp da underliggende kopp er dårlig å sprøyte i vinkel med. feks tak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 30, 2007 Share Skrevet November 30, 2007 slipe/polerings maksiner bruker utrolig mye luft. Har en 25L/3HK og den er totalt ubrukelig. Har du plass ville jeg ha valgt en 100liter, har blitt mye billigere de siste årene også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Desember 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2007 Kommer nok til å handle på biltema. fant ein med disse spesifikasjonene: Kompressoraggregat 24 l Transportable stempelkompressorer med direktedrevet/remdrevet motor og luftbeholder. Utstyrt med manometer og trykkregulator for innstilling av passende arbeidstrykk for forskjellige verktøy. Helautomatisk drift, en trykkbryter starter og stopper kompressoren ved dens nedre resp. øvre trykkgrense. Hurtigkobling type CEJN. Luftbeholder: 24 l Motoreffekt: 3 hk Gjennoml. sylindervolum: 290 l/min Fri avgitt luftmengde: 230 l/min Maks. arbeidstrykk: 8 bar Sylinderantall: 1 Motordrift: Direkte Vekt: 27 kg El: 230 V/1-fas Må vel virke til lakksprøyte og det meste den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein Vom Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 Torsov bilrekvisita har de billigste kompressorene. Jeg kjøpte en tosylindret som skyver 360l/min og har 50l tank. Denne går på enfas. Mener de koster rundt 1800kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALPINA-B6 3.5 Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 Kommer nok til å handle på biltema. fant ein med disse spesifikasjonene: Kompressoraggregat 24 l Transportable stempelkompressorer med direktedrevet/remdrevet motor og luftbeholder. Utstyrt med manometer og trykkregulator for innstilling av passende arbeidstrykk for forskjellige verktøy. Helautomatisk drift, en trykkbryter starter og stopper kompressoren ved dens nedre resp. øvre trykkgrense. Hurtigkobling type CEJN. Luftbeholder: 24 l Motoreffekt: 3 hk Gjennoml. sylindervolum: 290 l/min Fri avgitt luftmengde: 230 l/min Maks. arbeidstrykk: 8 bar Sylinderantall: 1 Motordrift: Direkte Vekt: 27 kg El: 230 V/1-fas Må vel virke til lakksprøyte og det meste den Er vel litt "liten" til lakksprøyte denne vel.. Alt det andre funkerer den vel greit til.. Til slipemaskiner med høyt luftforbruk og lakksprøyter, så kommer motoren til å gå og lade hele tiden, og til slutt får du for lavt trykk.. Hadde gått for en med sterkere motor, og/eller større tank.. En kompressor er en investering.. Mvh Tom egil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Desember 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2007 Kommer nok til å handle på biltema. fant ein med disse spesifikasjonene: Kompressoraggregat 24 l Transportable stempelkompressorer med direktedrevet/remdrevet motor og luftbeholder. Utstyrt med manometer og trykkregulator for innstilling av passende arbeidstrykk for forskjellige verktøy. Helautomatisk drift, en trykkbryter starter og stopper kompressoren ved dens nedre resp. øvre trykkgrense. Hurtigkobling type CEJN. Luftbeholder: 24 l Motoreffekt: 3 hk Gjennoml. sylindervolum: 290 l/min Fri avgitt luftmengde: 230 l/min Maks. arbeidstrykk: 8 bar Sylinderantall: 1 Motordrift: Direkte Vekt: 27 kg El: 230 V/1-fas Må vel virke til lakksprøyte og det meste den Er vel litt "liten" til lakksprøyte denne vel.. Alt det andre funkerer den vel greit til.. Til slipemaskiner med høyt luftforbruk og lakksprøyter, så kommer motoren til å gå og lade hele tiden, og til slutt får du for lavt trykk.. Hadde gått for en med sterkere motor, og/eller større tank.. En kompressor er en investering.. Mvh Tom egil Får se om eg finne nok bedre da. masse å velge i .. takk for all hjelpa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 Kommer nok til å handle på biltema. fant ein med disse spesifikasjonene: Kompressoraggregat 24 l Transportable stempelkompressorer med direktedrevet/remdrevet motor og luftbeholder. Utstyrt med manometer og trykkregulator for innstilling av passende arbeidstrykk for forskjellige verktøy. Helautomatisk drift, en trykkbryter starter og stopper kompressoren ved dens nedre resp. øvre trykkgrense. Hurtigkobling type CEJN. Luftbeholder: 24 l Motoreffekt: 3 hk Gjennoml. sylindervolum: 290 l/min Fri avgitt luftmengde: 230 l/min Maks. arbeidstrykk: 8 bar Sylinderantall: 1 Motordrift: Direkte Vekt: 27 kg El: 230 V/1-fas Må vel virke til lakksprøyte og det meste den Er vel litt "liten" til lakksprøyte denne vel.. Alt det andre funkerer den vel greit til.. Til slipemaskiner med høyt luftforbruk og lakksprøyter, så kommer motoren til å gå og lade hele tiden, og til slutt får du for lavt trykk.. Hadde gått for en med sterkere motor, og/eller større tank.. En kompressor er en investering.. Mvh Tom egil nei, det virker, lakket styling med denne typen, byttet ut ttykksperren, slik at den fikk 10 bar istedet for 8... og må da justere inni strømkretsen... men anbefaler en med 3.5hk og 50liters tank Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monster11 Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 du skal ha min en 100 liters tank.er det jeg har hørt, er lidt dumt og gå tomt for luft midt i en lakkering av en bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 blir ikke tom, sprøyten skal ha max 4 bar, kompressoren starter på 6 bar og stopper på 8 bar. går du tom da? NEI... det går helt fint å lakke med 24 liter og 50 liter... en kompressor tømmes ikke før den starter... eneste er om man lakker med liten kompressor, er at den går oftere, og kansje går seg varm om man holder på LENGE... lakket en hel bil, utv og innvendig med en 50 liters fra OBS bygg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå