Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt problemer med at clutchen ikke har løst ut helt en god stund, og har blitt å ille at det ble vanskelig å gire i det siste. Tenkte kansje det bare var litt luft i hydraulik systemet som løser den ut. Så prøvde å lufte men da ville ikke clutchen løse ut i det hele tatt. Byttet så master sylinderen. Det hjalp ikke. Byttet slangen fra der du fyller på bremseveske og ned til master sylinderen og satt på slange klemmer på den. Slave sylinderen er bare 1 år gammel. Men prøvde å bytte den med en jeg fikk lånt. Det hjalp heller ikke. Har lufta med vanlige metoden uten hell. Har også brukt sånn lufting med enveis ventil og oljekane med pumpe som jeg har tredd slange på og kjørte veske motsatt vei. Skjønner ikke en dritt. Når jeg tok av slave sylinderen stakk jeg en skrutrekker inn for å se om staget som går på tveres i clutchuset var på plass og det var det. var 30mm inntil det. Noen som har noen tips? Orker snart ikke ligge under e30 i en å få bremse veske over hender og ansiktet. :roll:

Skrevet

Er ikke noe ulyd. Har vært inne på tanken at staget i clutch huset er blitt bøyd el noe. Eller at fjærene i trykkplate er gåene. Tenkte på å prøve å få til å forlenge stempel stanga ut av slavesylinderen å se om det hjelper.

Skrevet

trur ikke du skal prøve å folenge stanga.. hehe

men for å lufta så har jeg ett tips..

skru opp nippelen. vent til det renner helt jevnt ut.. også skru igjen, skru da slavesylindern ut, så du kommer til "stanga" så åpner du nippelen og klemmer stanga helt inn og holder den der mens du skrur igjen nippelen.. gjenta dette ett par ganger så skal det være i orden..

er den ikke helt fin da så er det bare å pumpe masse.. så går lufta ut av seg selv..

har også knota MASSE med clutch.. men har finni ut at det er den beste løsningen.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...