Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Rasa motoren i sieeran søndag forje uke. Satte den i gata like ved der jeg bor. Helt lovlig og parkere den der. Men det var avskiltnings bejæring på den PGA at det bare brann og tyveri forsikring på den. Bilen er eu ok og alt er i orden.

Når jeg kom hjem fra jobb på fredag var skilta borte, så jeg gikk ned til pruken og melde de stjålet. Så sa styggen, de har vi tatt.

Men kan de bare gå og ta skilta av en bil som står parkert som ikke er i bruk?????

Klikka i vinkel på han klysa som sto bak disken i sin idioti underform:(

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

uansett om den står parkert? Og ikke er i bruk?

Trodde jeg liksom måtte være der, litt skummelt at de har lov til å skru og drive med folk sine biler

Skrevet

Du er vell uskyldig til det motsatte er bevist?? hehe

Det som var surt at vi skulle liksom taue den bort, men nå fikk vi liksom ikke gjort det eller:( ahh purk HAT

Skrevet

Du kan prøve å skylde på hvem du vil, men til syvende og sist kan du ikke skylde på andre enn deg selv. At du kjører rundt med en bil uten ansvarsforsikring er ikke akkurat noe stas for den du eventuelt krasjer i, så jeg har overhodet ingen medfølelse i at skiltene dine ble tatt.

At bilen nå har rasa motor er vel bare en tilfeldighet. Den kunne sikkert like godt vært i bruk.

Skrevet
Du kan prøve å skylde på hvem du vil, men til syvende og sist kan du ikke skylde på andre enn deg selv. At du kjører rundt med en bil uten ansvarsforsikring er ikke akkurat noe stas for den du eventuelt krasjer i, så jeg har overhodet ingen medfølelse i at skiltene dine ble tatt.

At bilen nå har rasa motor er vel bare en tilfeldighet. Den kunne sikkert like godt vært i bruk.

Hadde forsikring mens jeg brukte den, men tok den bort dagen etter motor rasa. Og tok bare sånn tyveri greie pga anlegget. Så NEI kjørte ikke uten ansvar når den var på veien.

Skrevet
uansett om den står parkert? Og ikke er i bruk?

Ja! Hvis den ikke er i bruk, så må du selv avskilte bilen. Les paragrafer her.

Oki takk for link. Blir og sveise fast skilte på neste sieera;)

Skrevet

Jeg må si at jeg er forundret over harmen som vedkommende utøser over bemyndigede instans når det foreligger en avskiltingsbegjæring over sitt eget kjøretøy.

En avskiltingsbegjæring står ved lag helt til problemet i forhold til denne er løst. Altså i dette tilfellet - forsikring. Skulle likt å høre reaksjonen til vedkommende hvis han hadde blitt påkjørt av en som hadde tilsvarende forsikring.

Jeg vil også tro at det er motatt et antall purringer på begjæringen.

Jeg vil også tro at det har vært god tid til å ordne opp i dette problemet.

Du har helt sikkert fått beskjed om å levere inn skiltene selv.

Det fikk ihvertfall jeg på en gammal"haug" av en bil - og gjorde det til riktig tid før skrotern kom og henta den.

Politiet har alle rettigheter til å ta skiltene dine så lenge begjæringen er aktiv.

Tror heller ikke det dreier seg om bare et par dager. Vanligvis så tar dette noe tid. Tviler på at dette skjedde dagen etter at du hadde sagt opp forsikringen din.

Les paragrafene og rett deg etter regler som gjelder for alle, ikke bare for deg.

Å øse ut din vrede til "konstabel Ole" var sikkert veldig lurt - og hjalp deg sikkert en hel masse.

Kommer helt sikkert en dag da du også vil få bruk for en "kar" i uniform - klyse eller ei , og da håper jeg du skjønner hvorfor de finnes i systemet.

Men uansett , lykke til videre. det ordner seg helt sikkert.

Skrevet
kan man få forsikring uten ansvar altså... trodde det var halve poenget med forsikring jeg... hehe

Bilen sto bare til lagring og da holder det med brann og tyveri.

Var avskiltning begjæring på den fra lenge før pga ikke eu godkjent, Men ordna eu for 3 uker siden ellerno, Så kanskje begjeringa hang igjen ellerno. Ting med BT tar jo litt tid.

Men skal ringe og ordne orntelig forsikring i morgen så jeg kan hente skilta også skal jeg tøve den til garasjen. som er 100m unna hehe

Skrevet

Eu blir rappotert daglig til BT, rett etter kl 00,00 Det plikter alle som har eu kontoller.. Så om du tok Eu for 20 dager siden så fikk BT beskjed for 19 dager siden... Du må også betale 1200,- i særskilt påskiltningsgebyr og ordne ny forsikring.. Lagerforsikring er helt frivillig og krever ikke skilter. Om du ikke har ansvarforsikring skal ikke kjøreyøyet være påskiltet.. Det er forbud i Norge om det.. Lykke til videre

Skrevet

Takk Marianne. Da fikk jeg svar på det jeg lurte på. Da blir det nok og taue den de 100m uten skilta og risikere bota, miste lappen, fengsel, død og alt anna man sikkert kan få for det heheh

Måtte bare spørre for ble litt irritert, men nå som jeg har fått svar kan tråden slettes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...