Gå til innhold

Min E46 Coupé 99. Mod - Solgt :( (Ny bil i hus juhu!)


Søreng
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan jo ikke være linsa, siden noen er i fokus... men du tok 3 bilder med ulik eksponering, og skulle merge de? eller skulle du lage hdr av et? send i vei ;-)

Jo, for tok noen med 70-300mm objektivet. Det er vel de som er skarpest. Og noen med 18-55mm objektivet, disse er de som er skarpe midt på og uskarpe i kantene. Men har renset linsa og selvrens på speilet inni. Så får se hvordan det blir neste gang.

@ |Andreas|:

Takk for det. Riktig som Mysild sier med spax. Er ikke godt å si hvor mye den er senket, da det ikke står noen mm annvisning på demperene. Men kan tippe ut i fra andre ting jeg har sett at det er ca 35-40mm fremme (kanskje mer) og 20mm bak ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentaren E.H.D. Skal være enig i at nr 2 ikke var så veldig skarpt.

Jeps, har hatt på sommerhjulene over en mnd nå, men har ikke rukket og giddet å tatt bilder enda. Kaldt og dårlig vær. Men igår var det endelig en pen dag og ikke ALLLLT for kladt.

Men er bare ut å øve mer og prøve mer på HDR så jeg får det skikkelig til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en VR funksjon på linsa? Altså IS for canon da?

Denne skal i såfall være avslått på stativ.. Kan jo hende denne har gjort bildene litt soft..

Forøvrig er det fine bilder, men når det kommer til HDR, så fungerer det utmerket om du varierer lukkertid +-40/60 og deretter kombinerer jpeg filene til HDR..

Åsså må du selvfølgelig bruke photomatix tone mapping til jobben som er en plug-in i PS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på et par HDR bilder i går også når jeg hadde muligheten i fotostudioet. Kan nok modifiseres noe mer for guruene i PS. Men synes det var ok til et av mine først HDR. Litt mer detaljer og bedre lys enn bare vanlig bilde.

SrengPhotographyHDR02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å bare være negativ, men noe av meningen med HDR er vel at man vil få frem alle farger mest mulig, og også unngå både over- og undereksponeringer.

Redigeringen din med HDR har vel egentlig gitt mer overeksponering når du ser på taket at alle detaljene er forsvunnet fordi det bare er helt hvitt. Ble også litt kornete etter redigeringen.

Sånn fotografisk ville jeg nok valgt en litt mindre skrå vinkel mot bilen. Sitter her å vrir på PC'n for å se bildet skikkelig hehe Du har brukt blender f5, men hadde kanskje vært en idè å gått opp mot f8 for eksempel, slik at også felgene foran blir i fokus. Ikke lett å se skikkelig når man står på stedet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, må bare finne ut hva jeg har trykka på, eller om det er noe mer rusk jeg ikke har tatt for å få tilbake fokusen.

skal du snart sende meg noen bilder eller?

og det ad|os skrev er jeg enig i... men følte jeg hadde kommentert nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...