Morten1989 Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Heisann. Jeg har en volvo 24o fra 81 stående ut i gårsplassen. Sist jeg sjekka så starta bilen, men når jeg skulle kjøre den inn i garagen i helga ville den ikke starte Først når jeg prøvde å starte den, så starta den, men fjuska, og tilslutt stoppa. Etter det fikk jeg ikke start på den. Har prøvd å la motorvarmeren stådd på åver natten, har prøvd ett annet batteri, og har fylt på kondensfjærner på tanken. Hva kan jeg gjøre får å få start på beistet?
Larsinnj Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Er resten av forumet nogenlunde lik meg, så får du nokk ikke mange tips til å starte den! Bedre at den ikke starter spør du meg!
///MoePower Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Er det forgasserjævel eller? Du kan jo forsøke å sjekke pluggene om de er våte. Er de våte så tørker du de alle som en og forsøker på nytt. Er de tørre og/eller det er svært kaldt der den står så heller du ei lita bruskork med bensin rett nedi forgasseren på den og forsøker, dette gjør som regel alltid susen på gasser-biler
Superbeetle Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Regner med at det er en B23A du har da, evt B21. Jeg ville sjekket om det er gnist i pluggene, evt skrudd av fordelerlokk og sjekket det for fukt/irr evt sprekker.
Betakaroten Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Dersom du ikke får brukbart svar her inne. Er det sikkert kyndig hjelp å få på volvo-folkets egen hjemmeside http://forum.volvoforum.no/index.php?si ... a4862c53c2
///MoePower Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Hvis personen ikke er aktivt innenfor volvomiljøet, men bare har en ting han lurer på så hvorfor ikke spørre her istedenfor å måtte registrere seg og begynne å bruke en haug med forum rundtom man ikke har interesse for generelt sett..? Det ligger jo tross alt under Annet bil- & motorprat, ikke teknisk og jeg kan garantere at en eller annen her inne kan hjelpe ham selv om det er et BMW forum!
Morten1989 Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Skrevet Desember 3, 2007 Takker for svar Er B23 forgasser ja Fordelerlokket, rotoren og pluggene er nye. Men kan sjekke pluggene Etter jeg bytte fordelerlokk og rotor (biltema) har den begynt å gi noe jæveli til ettertenning! Får det jævla pottsmellet og bilen stopper! Tar en evighet å starte den etterpå
Howrd Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 justere tenninga? jeg ville kjøpt meg 10pakk startgass og hadd i bagasjerommet, for tro meg, det trenger du;)
Anbefalte innlegg