Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt problem med min 97' 520i med 132.000km på telleren.

1: Merket i dag når det var -1,5 på gradestokken at jeg får ikke skikkelig varm luft fra varme apparatet. Jeg får varm nok luft til å tine rutene og jeg kjenner litt varme fra varmeapparatet men føler ikke at det blir skikkelig varm luft. Hva kan være galt??

2: Dette problemet får jeg hver dag jeg starter bilen og motoren er kald. Problemet er at startmotoren "henger" litt igjen når jeg akkurat har startet så det kommer en liten skrapelyd i ett sekund eller to. Regner med at startmotoren begynner å synge på siste verset eller er det andre ting som kan skiftes, repareres e.l.?

Takker på forhånd!

Skrevet

Det er kjempemange poster om varmeproblemer her!

Du får søke litt

Det er vel størst sansynligheit at vannpumpa er defekt.

So har du for lite væska, (lekkasje), luft i systemet, defekt toppakning osv.

Skrevet
Bump! ingen som vet?

OT:

Parkerte ved siden av deg i Rosendal i høst tror jeg. Pleier alltid å se meg ut den bilen som jeg tror har den mest omtenksomme eieren og den gangen ble det deg. Fin bil!

Skrevet
Bump! ingen som vet?

OT:

Parkerte ved siden av deg i Rosendal i høst tror jeg. Pleier alltid å se meg ut den bilen som jeg tror har den mest omtenksomme eieren og den gangen ble det deg. Fin bil!

hehe takk :D takker alle for svar.. får sjekke litt slike ting snart. Men er det ikke lurt å skifte termostat og vannpumpe når man først holder på med slikt? uansett om de virker skikkelig elle ikke?

Skrevet

har du klima/ac/acc eller vanlig varmeaparat?

hvis du har klim/ac/acc så vil jeg tro at det har lekket kuldemedium slik at det ikke er nok til og varme opp. ev kompressoren som ikke har det helt bra

Skrevet

hvis du har klim/ac/acc så vil jeg tro at det har lekket kuldemedium slik at det ikke er nok til og varme opp. ev kompressoren som ikke har det helt bra

Ja jeg har AC og den står konstant på.. Skal jeg evt prøve å skru den av for å se om det er forbedringer?

• 2 weeks later...
Skrevet

må nok desverre holde litt liv i denne tråden...

Hva om man har en E-34 som ikke blir varm på tempmåler men det blåser varmt av varmeapperat. Har helt nedpå ett par liter med frostveske uten att det var til noe nytte. Ser ingen lekasjer fra bilen heller. :(

Skrevet

Dette har ingenting med problemet og gjøre.

Personlig ville jeg begynt med en lufteprosedyren av systemet for å være sikker på den biten.

Er man bombesikker på at det ikke er luft så ville jeg tatt en titt på vannpumpen og vurdert den eventuelt også byttet termostat.

Dette gjelder også posten over her, men der vil jeg nesten tro det er termostaten som er kaputt, med den troen at du har en liten beveglse på tempnåla da.

Noe varme blir det jo i varmeapp. uansett, men la bilen gå på tomgang og se om tempnål stiger oppover litt da, men ligger den på bunn uten beveglse overhodet samtidig som du har skikkelig varme i apparatet ved kjøring, så er det vel trolig en elektrisk defekt ute og går i ditt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...