H_Vatn Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Førstebil. BMW E 28 545I Er vel på tide og lage en tråd om prosjektet mitt. Jeg er en gutt fra Kristiansund på 17 år som holder på å bygge opp en ”værsting” førstebil går skole nå så går ikke så veldig fort framover men satser på og bli ferdig til sommeren. skal legge ut en del bilder vist dette er ønsket.. Karosseri: Sedan Motor: M106B34 3,5i turbo Understell: m5 framstilling m5 bakstilling 30mm senking Styling: Alpina front leppe Sideskjørt og bakfanger fra ukjent hvite blinklys foran helt røde/sorte baklykter tona ruter Interiør: Recaro skinn interiør og svart tak. Div instrumenter Felger: azev A 8,5x18foran 10x18bak Ting som skal gjøres. [x] Motorbytte. [x] Fikse bakfanger. [x] Fjerne rust på understell. [x] Fjerne rust på karosseri. [ ] Tone ruter. [x] Rette bulker. [x] valse hjulbuer foran og bak. [x] Bytte til hele bak lykter. [x] Bytte bagasjeroms lås. [x] Overhale motor. [ ] Bytte spylervæske beholder. [x] fikse slange til clutch. [x] Fjerne asfalt matter. [x] Ny og større intercooler. [x] Luft filter. [x] Flytte batteri bak. [x] Hel lakkering. [x] Montere grøftelys. [x] Lakkere motor rom. [x] lage rør til og fra cooler. [x]bytte kanaler [x]bytte framskjermer noen bilder før jeg begynte har ikke forandret seg så veldig mye utvendig da bakfangeren jeg skal ha. sideskjørt. mangler et! her har jeg fått trullet den inn på verkstedet. etter en time eller to. organdonor før demonering motoren har fått seg en vask.. han jeg kjøpte den av sa motoren ikke brukte olje men det drøyp olje av motoren etter den var vasket.. plukket ned og snart klar for lakk. ferdig lakket. motorrommet har fått seg litt lakk og. grunning her.. før klarlakk nær bilde med klarlakk vanskelig og få fram effekten. Takk te Mikael for hjelp me lakk og sånn! og alle dere andre som har hjulpet til! Halfdan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 må huske att motorn ikke er bolt on en e28 da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 nåh tok av motor festa fra motoren og satte på motorfesta fra m30b28(orginalmotoren) og noen skiver på motorgummien på høyre side så passet den.. er jo bassert på m30 blokk den motoren så nå jeg tok motorfeta fra en m30 som har stått i bilen fra før så var det ikke noe problem og få den nedi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Stili prosjekt. Dette er det eneste rette å gjøre når man har en e28 og en 745 motor liggende:D. Gleder meg til å se mer!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 takk:) hehe hadde ikke motoren liggende da kjøpte en hel 745 og tok motoern fra den gleder meg til den er ferdig jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 hehe, jaja det er isåfall en meget god kombinasjon:D. brodern har samma botor i samma bil, og det sparker gått unna!. Får mye glede av den her;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 oi dobbel post Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Herlig bil! ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 flere bilder motoren ferdig sammen satt og klar til og settes nedi. motoren nedi med gir kasse. som er getrag 260.. intercooler laget på mål. kom en fyr og målte og styrte og fant ut at jeg måtte ha en med såpass størrelse. på plass i bilen. tauekrokene fikk sparken.. måtte kappe de vekk for og få plass til cooleren.. kjøpte en 3"rustfri rørpakke fra noen her på forumet. ny olje kjøler fra en pajero. fikk sponset eksos 3"rustfri nesten hele veien. m5 bakpotte i følge de som hadde bilen før. potta. innsuget ble tatt av og sendt til ombygging. innsuget ferdig sveiset. innsuget satt på igjen. montert oljekjøleren. takk til tess for slanger motorrommet begyner å komme seg intercooler rørene er ferdig sveiset og montert. resten av fronten har også blitt satt på. ble veldig trangt har også flyttet batteriet bak og fått laktopp støm så det ha blitt litt lys på bilen:) under bilen igjen.. bakfra sånn det var det meste av det som har blitt gjort. Halfdan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 hehe, jaja det er isåfall en meget god kombinasjon:D. brodern har samma botor i samma bil, og det sparker gått unna!. Får mye glede av den her;) ja vet har snakket en del med han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Putt motoren du ikke bruker i E23`n vel, så også den får leve videre med et litt annet hjerte i det minste. Ser veldig bra ut dette prosjektet ditt forøvrig. Har både E23 745 og E28 525 stående selv, men tviler på jeg kommer til å flytte om på motorene, skal litt til før jeg slakter en E23.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 Herlig bil! ;D takk. herligere skal den bli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snes Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 >Grom førstebil! Dette er bil med kjøreglede. Du skal ha skryt for en innholdsrik og oversiktlig prosjekttråd. snes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 Putt motoren du ikke bruker i E23`n vel, så også den får leve videre med et litt annet hjerte i det minste.Ser veldig bra ut dette prosjektet ditt forøvrig. Har både E23 745 og E28 525 stående selv, men tviler på jeg kommer til å flytte om på motorene, skal litt til før jeg slakter en E23.. satte den gamle motoren ned i e23en men koblet den ikke opp. den har stått tilsalgs nå i 2-3mnd men ingen som ville ha den.. er mye rust på den. så jeg solgte diffen til trodd og interiøret til en annen en. dører og litt slikt kommer vel dralle og kjøper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kennethb Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 artig prosjekt. skal følge med videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå