MotorViagra Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Hei har en 528ia touring, syntes denne gikk greit helt til svigers hadde kjøpt seg en 520 touring, men han sin er det den m54 motoren i. Han sin har bedre respons i forhold til gasspedal( jeg må trykke mye mere på min gasspedal for å få samme respons), og drar bedre rett og slett. enseste min drar litt fra han i høy fart. Noen som veit hva dette kan være? Har vært borti at dette kan være kamakselsensor, men kansje det er noen andre som har vært borti det samme.. Takker på forhånd!
Toro Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Tett katalysator kanskje..? Det er ikke helt uvanlig på E39
Bjarne_M Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Hei Hadde akkurat samme problemet med min 528ia 98model fant ut at de var katelysatoren, eg røska ut all innmaten eg, målte eg frå 0 - 100 så var det 1 sec bedre, og bedre respons på gassen viss du løfter opp bilen mens den er i gong, så hørrer du ein skrangle lyd sikkert i katalysatoren viss den er gåen, og den kan bli veldi varm, da er den tett, så du kan jo gå på et verksted å få di til å måle temp på katalysatoren
MotorViagra Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 HeiHadde akkurat samme problemet med min 528ia 98model fant ut at de var katelysatoren, eg røska ut all innmaten eg, målte eg frå 0 - 100 så var det 1 sec bedre, og bedre respons på gassen viss du løfter opp bilen mens den er i gong, så hørrer du ein skrangle lyd sikkert i katalysatoren viss den er gåen, og den kan bli veldi varm, da er den tett, så du kan jo gå på et verksted å få di til å måle temp på katalysatoren Takker, men jeg har dunka\hamra litt på den og hører ikke noe løst inni den. Men kan jo kansje ta den bort, evt fjærne innmaten. Bårket den mye mere uten innmat? Veit vis jeg presser bilen hardt lukter det veldig svidd, eller vond svidd lukt
bjalle Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 520 touring fikk 170 hk i 2000,så det er slettes ikke rart at den henger godt med hvis din bil ikke går optimalt,de 23 ekstra hk blir slitt med årene.
MotorViagra Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 520 touring fikk 170 hk i 2000,så det er slettes ikke rart at den henger godt med hvis din bil ikke går optimalt,de 23 ekstra hk blir slitt med årene. Uannsett skal jo jeg ha en del mere dreimoment, og responsen på gassen skal jo ikke være dårligere av den grunn. Nå har svigers en 1998mod og det har jeg og. men han har m54 motor og jeg har m52
Ole@Automote Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 328 skal gå bedre enn 320 uansett, de 328`ene jeg har prøvd går rimelig godt
hagenisse Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 M52B28 har ikke imponerende respons. Den er komisk treg til å være sugemotor.
Bjarne_M Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 HeiHadde akkurat samme problemet med min 528ia 98model fant ut at de var katelysatoren, eg røska ut all innmaten eg, målte eg frå 0 - 100 så var det 1 sec bedre, og bedre respons på gassen viss du løfter opp bilen mens den er i gong, så hørrer du ein skrangle lyd sikkert i katalysatoren viss den er gåen, og den kan bli veldi varm, da er den tett, så du kan jo gå på et verksted å få di til å måle temp på katalysatoren Takker, men jeg har dunka\hamra litt på den og hører ikke noe løst inni den. Men kan jo kansje ta den bort, evt fjærne innmaten. Bårket den mye mere uten innmat? Veit vis jeg presser bilen hardt lukter det veldig svidd, eller vond svidd lukt min bråker og putrer nå, men var pga eg skar ut en liten bit først, men så va det jo knødt ein "avlånge ball" inni der så blei litt flerne deler som måtte sveises, så det blei ikke så bra, så viss du skal bruke vinkelsliper, så må du ta skjera mest muligt.. skal ikke bråke mer enn normalt har eg hørt uten innmaten
Arimanni Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Er det ikkje noe med innsuget på 528 som gjør at den generelt går dårlegere enn den burde?
Ole@Automote Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Er det ikkje noe med innsuget på 528 som gjør at den generelt går dårlegere enn den burde? Det går an å bytte til 325/525 innsug da de innsuga har større diameter og dermed så får du putta mere luft inn i motoren. 528 innsuget er likt det som sitter på 520/320
H4kon Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 Det knitrer noe helt sinnsykt under bilen min også bare jeg har kjørt 500m, kanskje katten min er tett også da.
Kjell Z3 Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 Min Z3 føltes også merkelig dau en stund, det var kamakselsensoren, byttet den og da ble den et lyn igjenn:-) Forbruket var også litt høyere når kamakselsensoren var kaputt, og over 1,5 sek. tregere fra 0-100 km/t. Det var spesielt på lavere turtall den virket merkelig slapp, og det er jo der 2,8 har sin store styrke. Gassrespons har ikke noe med hvor godt bilen går, det er hvor fort den reagerer, min reagerer momentant ved pådrag men henger litt igjenn når jeg slipper gassen, det er det mange klager over, men det plager meg ikke det minste.. Test 0-100 og se om det rimer noenlunde med det som den er oppgitt til. Finner du ikke ut av det så spander en diagnose, da får du en mye kjekkere bil etterpå. At du må ha gassen lenger inn enn den andre før din går godt kan være at de er programmert forskjellig, da har han mesteparten av kreftene på første halvdel av gasspedalen, men da skjer det ikke så mye mer om han trykker den helt inn. Du har kanskje også en annen utveksling, det utgjør jo også noe.
MotorViagra Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Skrevet Desember 9, 2007 Min Z3 føltes også merkelig dau en stund, det var kamakselsensoren, byttet den og da ble den et lyn igjenn:-) Forbruket var også litt høyere når kamakselsensoren var kaputt, og over 1,5 sek. tregere fra 0-100 km/t. Det var spesielt på lavere turtall den virket merkelig slapp, og det er jo der 2,8 har sin store styrke. Gassrespons har ikke noe med hvor godt bilen går, det er hvor fort den reagerer, min reagerer momentant ved pådrag men henger litt igjenn når jeg slipper gassen, det er det mange klager over, men det plager meg ikke det minste.. Test 0-100 og se om det rimer noenlunde med det som den er oppgitt til. Finner du ikke ut av det så spander en diagnose, da får du en mye kjekkere bil etterpå. At du må ha gassen lenger inn enn den andre før din går godt kan være at de er programmert forskjellig, da har han mesteparten av kreftene på første halvdel av gasspedalen, men da skjer det ikke så mye mer om han trykker den helt inn. Du har kanskje også en annen utveksling, det utgjør jo også noe. Ok takker skal sjekke dette
Friksen Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 Er det ikkje noe med innsuget på 528 som gjør at den generelt går dårlegere enn den burde? Det går an å bytte til 325/525 innsug da de innsuga har større diameter og dermed så får du putta mere luft inn i motoren. 528 innsuget er likt det som sitter på 520/320 er det verdt å kjøpe et slikt innsug? merker man mye forskjell..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå