fast Dog Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 Var inne en tur hos bavaria for å sjekke opp i en del ting! Da de slo inn chassinr på bilen spurte fyren bak skranken hvor bilen min kom fra! (importert fra tyskland) Hvorfor det spurte eg han. han svarte me at det er sjelden at den er euro 4! Euro 4 betyr at bilen har partikkelfilter ikke sant?!? Da spurte eg om bilen min hadde partikkelfilter! det var de ikke sikker på? Gjelder en 05mod 320d touring E46! Blir aldri klok på dette........
Fredrik Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 Svaret er ganske enkelt... E46 med M47 motoren (318d/320d) ble aldri levert med et dieselpartikkelfilter. Et partikkelfilter ble først standard på E90/91 og da et stykke ut i produksjonen. Visuelt ser man dette om bilen har et nedadgående eksosrør eller ikke. E46 318d/320d ble imidlertid levert med en katalysator og tilfredstiller derfor Euro 3 kravene. Man kan imidlertid få ettermontert et originalt BMW partikkelfilter på E46 318d/320d med common-rail motor, men dette filteret er dessverre ikke godkjent etter Euro 4 kravene.
Pauls1 Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 dette står i utstyrslista til oljebrennern min : 167 EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM. det må vel bety at den tilfredstiller euro 4 kravene, eller?
Fredrik Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 dette står i utstyrslista til oljebrennern min :167 EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM. det må vel bety at den tilfredstiller euro 4 kravene, eller? Jeg er faktisk usikker, men den har helt sikkert ikke et partikkelfilter. Kan det være at Euro 4 normen til å begynne med også godkjente dieselbiler uten et partikkelfilter ?...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå