Gå til innhold

1992 M5 3,6 selges HBO 35000

rakett
 Share

Anbefalte innlegg

1992 modell m5 selges hbo 35000

Vurderer å selge min 1992 modell M5 pga endrede planer:

Kjøpte egentlig denne for å ha det litt gøy med den og så sette hele drivverket nedi en E30, men har satt den ideen på gress inntil videre.

BILEN:

Kun momset inn til norge..

MOTOR/DRIVVERK:

3,6 literen/315 HK/ 360 NM, 220 000 km.

Siden dette er en original M5 har den selvfølgelig alt som hører til, M5 diff med sperre, understell ++

Kjekke deler er jo ting som motor og gir, mellomaksel, hele ledningsnett med hjerne, bremsekraftforsterker, kjølesystem og alle hjelpeaggregater hvis du har lyst til å S38 konvertere en E30…

Motor drar bra og er turtallsvillig, med utrolig fin lyd.

INTERIØR:

Bilen er i original stand interiørmessig som drivverksmessig. Komplett og urørt M5 interiør i delskinn. Litt slitt stoff på førerstolen, ellers feilfritt.

EKSTERIØR

kosmetisk er lykter byttet ut med mørke blinklys foran/ på sidene og hvite bak. Ordentlige deler, ikke ”hjemmelaga soting”.

Det kan følge med originale M5 felger i god stand med bra mønster i dekka, 255/45/17 bak og 235/45/17 foran. Følger med 16*8 toms BBS hvorav en har en bulk.

FEIL/ MANGLER

Karosseriet på bilen er langt fra perfekt, da jeg dro av banen med bilen under et treff i sommer++.

Resulterte i en bøyd bærearm foran, bulk i forskjerm, dør, kanaler ++

Så dette er en bil i ”driftefinish”!!! Den er ikke strøken, men heller ikke rusten, dette er nok en bil du kjøper for å herje, sladde og drifte med, eller for å putte drivverket nedi en E30, og ikke en bil du polerer og gnikker på.

Da jeg dro av banen løsnet motorfestet (gummifestet sprakk) slik at drivverket flytta seg forover.

Fiksa dette, men etter at drivverket fløtta seg har det vært ett lite forbruk av frostvæske (før dette var det IKKE antydning forbruk, har fulgt med EKSTREMT nøye på nivået og temp måleren hele tiden mens jeg har eid den, og har aldri fått høy temp eller koking.)

Sjekka ut dette ved å ta bilen opp på bukk, og så at det var frostvæskedrypp ned langs bunnpanna foran. Så ett eller annet sted kom det en liten lekkasje.

Når bilen står på tomgang, er det noe som går og bråker/skrangler nedenifra kløtsjhuset. Denne lyden er ikke der under vanlig kjøring, og har ikke plaget meg ihvertfall.

Bilen er fullt kjørbar og seriøst interesserte kan prøvekjøre om ønskelig.

Selges høyeste bud OVER kr 35000

Blir budene for dårlige, blir bilen beholdt og S38 konvertering av E30 realisert isteden til neste år engang :)

EDIT: Solgt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vil ikke gi noen garantier.

Ble ganske forbauset selv og kan du si, var sikker på at det var toppakningen som var gått til dundas, sånt kan jo skje på gamle biler selv om de ikke koker....

Så sånn sett var det en lettelse å se at det var drypp nedover motoren, dvs at det nok er en utvendig lekkasje og ikke innvendig.

Har vel gått med 2-3 dl på 7-8 timers kjøring.

Vet ikke hvordan det er å få motoren nedi E36, men antageligvis lettere enn i E30 da E36 M3 har S50 motorene orignalt, det er jo også ganske store motorer, dog ikke like store...

Sikkert noen som vet mer om det innpå her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Trist å se en orginal M-bil i denne forfattningen, men får jo bare håpe at en eller anna kjøper det sdom oppussingobjekt eller lignende :) Lykke til med salget, prisen er vell ingenting å si på!

Enig, dette er en klassiker verdt å ta vare på!

:love:

Så jeg rett eller har du 4 ulike felger på bilen, hvorav den ene er en orginal E34 M5 felg?

Ikke ment å dizze deg, lykke til med salget!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det folka, hele bilen er nok solgt forlengst!

Bare jeg som ikke har skrevet det her.

Motor og gir og bremser havner ned i en 80-talls seks serie :twisted::twisted: og m5 karroseriet blir vel til spiker.

PS: Denne tråden kan godt slettes da bilen er solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...