GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1992 modell m5 selges hbo 35000

Vurderer Ă„ selge min 1992 modell M5 pga endrede planer:

KjÞpte egentlig denne for Ä ha det litt gÞy med den og sÄ sette hele drivverket nedi en E30, men har satt den ideen pÄ gress inntil videre.

BILEN:

Kun momset inn til norge..

MOTOR/DRIVVERK:

3,6 literen/315 HK/ 360 NM, 220 000 km.

Siden dette er en original M5 har den selvfĂžlgelig alt som hĂžrer til, M5 diff med sperre, understell ++

Kjekke deler er jo ting som motor og gir, mellomaksel, hele ledningsnett med hjerne, bremsekraftforsterker, kjĂžlesystem og alle hjelpeaggregater hvis du har lyst til Ă„ S38 konvertere en E30

Motor drar bra og er turtallsvillig, med utrolig fin lyd.

INTERIØR:

Bilen er i original stand interiÞrmessig som drivverksmessig. Komplett og urÞrt M5 interiÞr i delskinn. Litt slitt stoff pÄ fÞrerstolen, ellers feilfritt.

EKSTERIØR

kosmetisk er lykter byttet ut med mĂžrke blinklys foran/ pĂ„ sidene og hvite bak. Ordentlige deler, ikke ”hjemmelaga soting”.

Det kan fĂžlge med originale M5 felger i god stand med bra mĂžnster i dekka, 255/45/17 bak og 235/45/17 foran. FĂžlger med 16*8 toms BBS hvorav en har en bulk.

FEIL/ MANGLER

Karosseriet pÄ bilen er langt fra perfekt, da jeg dro av banen med bilen under et treff i sommer++.

Resulterte i en bĂžyd bĂŠrearm foran, bulk i forskjerm, dĂžr, kanaler ++

SĂ„ dette er en bil i ”driftefinish”!!! Den er ikke strĂžken, men heller ikke rusten, dette er nok en bil du kjĂžper for Ă„ herje, sladde og drifte med, eller for Ă„ putte drivverket nedi en E30, og ikke en bil du polerer og gnikker pĂ„.

Da jeg dro av banen lĂžsnet motorfestet (gummifestet sprakk) slik at drivverket flytta seg forover.

Fiksa dette, men etter at drivverket flÞtta seg har det vÊrt ett lite forbruk av frostvÊske (fÞr dette var det IKKE antydning forbruk, har fulgt med EKSTREMT nÞye pÄ nivÄet og temp mÄleren hele tiden mens jeg har eid den, og har aldri fÄtt hÞy temp eller koking.)

Sjekka ut dette ved Ä ta bilen opp pÄ bukk, og sÄ at det var frostvÊskedrypp ned langs bunnpanna foran. SÄ ett eller annet sted kom det en liten lekkasje.

NÄr bilen stÄr pÄ tomgang, er det noe som gÄr og brÄker/skrangler nedenifra klÞtsjhuset. Denne lyden er ikke der under vanlig kjÞring, og har ikke plaget meg ihvertfall.

Bilen er fullt kjĂžrbar og seriĂžst interesserte kan prĂžvekjĂžre om Ăžnskelig.

Selges hĂžyeste bud OVER kr 35000

Blir budene for dÄrlige, blir bilen beholdt og S38 konvertering av E30 realisert isteden til neste Är engang :)

EDIT: Solgt!!!

Skrevet

Nei, vil ikke gi noen garantier.

Ble ganske forbauset selv og kan du si, var sikker pÄ at det var toppakningen som var gÄtt til dundas, sÄnt kan jo skje pÄ gamle biler selv om de ikke koker....

SÄ sÄnn sett var det en lettelse Ä se at det var drypp nedover motoren, dvs at det nok er en utvendig lekkasje og ikke innvendig.

Har vel gÄtt med 2-3 dl pÄ 7-8 timers kjÞring.

Vet ikke hvordan det er Ä fÄ motoren nedi E36, men antageligvis lettere enn i E30 da E36 M3 har S50 motorene orignalt, det er jo ogsÄ ganske store motorer, dog ikke like store...

Sikkert noen som vet mer om det innpÄ her :)

Skrevet

Trist Ä se en orginal M-bil i denne forfattningen, men fÄr jo bare hÄpe at en eller anna kjÞper det sdom oppussingobjekt eller lignende :) Lykke til med salget, prisen er vell ingenting Ä si pÄ!

• 4 weeks later...
Skrevet
Oi, drÞmmebilen til drÞmmepris! Hadde vÊrt et fint oppussingsobjekt det der. Vet du om det er mulig Ä fÄ den reg. i Norge?

Ja, det gjĂžr det;)

Koster sitt da men...

Skrevet
Trist Ä se en orginal M-bil i denne forfattningen, men fÄr jo bare hÄpe at en eller anna kjÞper det sdom oppussingobjekt eller lignende :) Lykke til med salget, prisen er vell ingenting Ä si pÄ!

Enig, dette er en klassiker verdt Ä ta vare pÄ!

:love:

SÄ jeg rett eller har du 4 ulike felger pÄ bilen, hvorav den ene er en orginal E34 M5 felg?

Ikke ment Ă„ dizze deg, lykke til med salget!

:wink:

Skrevet
Sikker pÄ at det ikke er noen skader pÄ motor siden den lekker kjÞlevÊske? Vet du om hvordan det er Ä montere M5 motor i E36?

Passer dÄrlig i e36 da bunnpanna er feil i forhold til travers, men det er sikkert mulig Ä gjÞre det 8)

Skrevet

Jo takk for det folka, hele bilen er nok solgt forlengst!

Bare jeg som ikke har skrevet det her.

Motor og gir og bremser havner ned i en 80-talls seks serie :twisted::twisted: og m5 karroseriet blir vel til spiker.

PS: Denne trÄden kan godt slettes da bilen er solgt.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...