Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omtrent hver gang jeg er ute å kjører for tiden får jeg sånn skrikelyder som høres ut som det kommer fra Bremseskivene, dette skjer spesielt der hvor det er mye strøsand, er dette ett vanlig fenomen på E39? blir snart sprø.

Det gir seg hvis jeg kjører litt fort over fartsdumper.

Skrevet

Dette er nok et vanlig problem knyttet til bremseskjoldet på E39.

Mener dette har vært oppe før, der en eller annen viste en modifikasjon av bremseskjoldet som gjorde at problemet forsvant.

Skrevet

Ja det er et generelt problem på E39 før 2000 mod ihverfall. Men det er ikke skivene dine det er noe galt med. Det er bremseskjoldene. Det legger seg småsten mellom skiva og bremseskjoldene. Det går an å skifte de til den modifiserte typen.

Spørsmålet er om det ikke snart er på tide at du tar av skivene og løsner skjoldene og rengjør. Spyler ut all småsteinen som ligge inne i bremseskjoldet.

For å få til dette så må du av med dekk-kalipter-skiver-løsne skjold rengjøre og helst med luft. Gjerne spyle litt også. Jeg har dette problemet selv og det er på førersiden det er verst. På denne tiden er det mye asfalt gøgg som gjør det klissete og da sitter disse stenene ekstra fast.

Om sommeren så høres det ut som om du har en metallskål full med småstein som du rister på.Raslelyd. Forsvinner når du renser. Jeg skar et "V" formet hakk nederst på skjoldet , men det hjalp ikke mer enn 75%.

De minste stenene forsvant men de største forblir...

Klaringen mellom skjold og skive er så liten at de står i press/klem. da får du denne lyden

Skrevet

Hehe, jepp.er nok stein som kiler seg i bremseskjoldet ditt da, fattern hadde samme problemet på sin..og veldigt ofte rett før vinteren, da strøsanden begynnte å komme :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...