Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
bytter du ikke HELE el nettet inni bilen?

gikk jo an å dele d på midten så alt framme blir byttet, men ikke til baklys baggasjerom og div.. men hvis jeg får feilmeldinger på computern med baklysa må jeg nok bytte d bak også. hele bilen er jo i småbiter så kansje like greit å bytte d..

byttet over all innmat i dørene nå ikveld. er forskjeller på 93-mod som 320'n er og 94-mod som m3'n er. litt anderledes innfestning og forskjellige kontakter på elnettet så måtte bytte vindusheismotorene også.

rutene ble også byttet da di på m3'n var penere.

neste gang skal jeg ta ut rutene før jeg tar ledningsnettet ut av bilen :lol:

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

råder deg til å bytte absolut alt når du først er i gang. jeg gjorde det, ja man lærer det med å ta vinduer osv når det er strøm på. ja er anderledes vindussystem på 09/93 og før det.

Skrevet

da kan jeg bekrefte at m3 3.0 er levert med forsterkninger i bakstillinga. vertfall 94-modellene. man ser jo på bildene at disse ikke er ettermonterte. har jo allerede bestillt nye, men slipper jo en masse jobb ved å ta av å å pusse rene di gammle..

CIMG0137.jpg

CIMG0138.jpg

CIMG0139.jpg

begge m3 fjærene bak var knekkte.. må vell kjøpe et senkesett og godkjenne d med d samme bilen blir godkjent. vill ikke senke så mye men litt stivere fjærer kunne jeg jo hatt. lurer på om 25 eller 35mm er nok til meg. skal ha bilen kjørbar..

noen som har noen tips på fjærer?

Skrevet

da har forsterkningene kommet og 3 stk er sveiset på.. kom selfølgelig 2 til d forre traversfeste på høyre side og ingen på venstre...

CIMG0146.jpg

CIMG0150.jpg

snakket med gs og de skulle sende meg den siste plata.

driver også og pusser og lakkerer alle deler og monterer powerflex i bakstilling. skal ta noen bilder av d også.

m3,n begynner også og bli bra ribba nå. ledningsnettet står for tur.

CIMG0118.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Er borte på jobb nå,men skal snart hjem igjen og da starter monteringen av ledningsnett,bakstilling.

en stk ribba e36.. å husk rotet er bare mitt!!! :lol:

CIMG0113.jpg

blir litt plassmangel når man ribber 2 biler samtidig.. har jo en dobbel garasje+ en garasje under huset som 320en står i, men blir dårlig plass uansett...

Har en plan om å rive ut alt i garasjen til sommeren å male gulv og vegger og montere noen flere lysrør i taket. har fått tak i 5 stk type store lysrørlamper ifra et bygg som ble revet innvendig. men m3'n må bli færdig først..

Skrevet

Liker fargen veldig godt jeg også! regner med du mente bilder..?

bilder kommer fortløpende så snart jeg kommer meg hjem, kjedli å sitte her å ikke få gjort noe på bilen mens våren nærmer seg :(

Bilen skal være færdig til mai, forhåpentligvis før..

Her er noe av pengene jeg kjøpte m3'en for+momsen 8) Er jo ikke hver dag man sitter med så mye mellom henda så følte jeg måtte gjøre noe med dem før jeg "invisterte" :lol:

CIMG0013-1.jpg

Reiste med over 70.000 ilomma til sverige.. d var spennende. overføring mellom banker tok et døgn+ at jeg kom dit etter stengetid så fax var heller ikke en mulighet. but but det gikk bra..

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg fått begynnt litt igjen. har sveisa litt på eksosen irundt kat.ene da disse har blitt byttet for ikke lenge siden, men var utette pga litt dårlig sveisearbeid. har også lakkert systemet med hot paint fra biltema hvor lenge d holder vet ikke jeg, men ser jo vertfall pent ut til inspektøren :)

Før

CIMG0163.jpg

Etter

CIMG0170.jpg

Har også fått montert noe powerflex i bakstilling,men mangler fortsatt noe.

CIMG0167.jpg

CIMG0168.jpg

+ noen nye understelldetaljer

CIMG0171.jpg

Driver nå på med å kappe ut braketter i m3-motorrom som skal flyttes over.

• 3 weeks later...
Skrevet

Har nå lakkert motorrom.

Begynte med å kappe ut et stykke i fronten pga rustangrep og brukte en bit fra m3'n til å sveise inn

CIMG0166.jpg

CIMG0165.jpg

resultat av sveising ,sparkling ,pussing

CIMG0173.jpg

har også sveisa over alle braketter fra m3'n

CIMG0175.jpg

CIMG0176.jpg

ferdig pussa og grunnet. Begynte å lakkere,men kom på jeg måtte ha et bilde...

CIMG0203.jpg

CIMG0204.jpg

ferdig lakkert!! 2 lag lakk og 3 lag klarlakk

CIMG0205.jpg

CIMG0206.jpg

Ble så pent at d er nesten synd ingenting kommer til å vises når motor og alle komponenter blir montert, men d måtte gjøres

NÅ STARTER ENDELIG MONTERINGEN!!!

Skrevet

Takker ,skal bli gøy å endelig begynne å montere litt på bilen så d ser ut som jeg faktisk bygger en bil og ikke plokker 2 i småbiter :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...