Shisatsu Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Blir det noe mer lydeffekt med konfilter og effekanlegg ilag?
Wolfeh Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Kan jeg få si at schmiedemann er en søppelside? UMULIG å finne noe som helst! On topic: Du bør lage et skjold rundt konfilteret, så slepper du å dra inn varm luft i motoren igjen. Du skal jo helst ha luft utenifra
BreitBau Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 LMM blir skadd om du har for mye olje på filteret igjen etter rensing.. Da trekker du olja rett inn på tråden og ødelegger LMM..
Odd-M Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Etter å ha lest gjennom tråden om luriumfilter og fjortispotter sitter igjen med inntrykket av at flertallet som intereserer seg for det kjører 316 og 318... Tynne greier. Uansett, hvis man absolutt skal ha et slikt luriumfilter er det viktig at det renses og oljes jevnlig. LANGT hyppigere enn skiftintervallene på et vanlig luftfilter av papir. Disse filtrene er avhengig av olje for å filtrere ut støvet. Olja på sin side tørker inn og blir mettet med skit på kort tid. For mye olje på filteret = gåen luftmengde/massemåler og tett filter. For lite olje på filteret = dårlig filtrering og sandblåst motor. Jeg har den erfaring at slike filter må renses ofte, kanskje hver måned, og oljes nogelunde fornuftig. Et vanlig originalt filter skal på min bil skiftes på hver annen service eller hvert annet år, dvs hver 60.000 km for min del. En annen ting er at luriumfilter typsik plasseres åpent i motorrommet, i varm luft. Et originalt filter har på de aller aller fleste biler et eget luftinntak i fronten på bilen som sørger for frisk lufttilgang. Har noen hørt om intercooler? Hva tror dere egentlig en intercooler gjør? Riktig, den kjøler lufta og gir følgelig mer effekt i motoren. Tenk så på hva som skjer når dere plasserer luftinntaket til motoren midt i et varmt og skittent motorrom. Jeg for min del ser bare en haug med bakdeler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå