336mik Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 100% har også veldig mye med åssen bil man kjører. Har kjørt mye biler med sperre,og det virker som bilene blir mer tungkjørt desto større(lengere) dem er. Hvis man har 100% sperre,og tenker over dette når man er ute å kjører,så ser jeg ikke problemet. Og til de som sier, kjøp deg en diff med brems,så skal folk vite at det er ikke er alle som har råd til,får tak i,eller har kompetanse til å fikse dette selv.
thorbis Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 100% har også veldig mye med åssen bil man kjører.Har kjørt mye biler med sperre,og det virker som bilene blir mer tungkjørt desto større(lengere) dem er. Hvis man har 100% sperre,og tenker over dette når man er ute å kjører,så ser jeg ikke problemet. Og til de som sier, kjøp deg en diff med brems,så skal folk vite at det er ikke er alle som har råd til,får tak i,eller har kompetanse til å fikse dette selv. er veldig enig med det du sier der, var derfor jeg spurte om 100% var lovlig eller ikke også. iogmed at bilen skal brukes til det den skal så må jeg se litt ann hva som blir billigst i lengden. ha endel sveisa differ liggende eller overhale en diffbrems i javne mellomrom. det blir fort dyrt det. og iogmed at jeg kan sveise differ sjøl og bruke de ser jeg på som en mye billigere og vel så go løsning som ved en stram opp shimsa diffbrems. dessuten kommer jo denne bilen til og bli minimalt kjørt med på norske veier siden den er bygget som en race bil som er lite egna til de fine norske veiene her til lands. mvh thorbjørn
Kjell Z3 Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 100% har også veldig mye med åssen bil man kjører.Har kjørt mye biler med sperre,og det virker som bilene blir mer tungkjørt desto større(lengere) dem er. Hvis man har 100% sperre,og tenker over dette når man er ute å kjører,så ser jeg ikke problemet. Og til de som sier, kjøp deg en diff med brems,så skal folk vite at det er ikke er alle som har råd til,får tak i,eller har kompetanse til å fikse dette selv. Har man ikke råd får man vente med leken, eventuelt ha en bil uten skilter til å leke seg på bane med. Det er ingen unnskyldning å kjøre en bil i uforsvarlig stand bare fordi man ikke har råd.
thorbis Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 uforsvarlig var vel kanskje og dra ting litt langt. veit mangen suns det er farlig men da har dem som sier det som regel aldri kjørt sveisa før. jeg har gjort det og mangen andre har gjort det. ja greit det bryter og sliter dekk, men hva så? har du gjort det kjell? hvis ikke suns jeg ikke du skal være så kjepphøy og si at alt går til hælvette og at jeg er dum i hue osv. det blir for usaklig. for meg virker det som om du er en ordentlig orginalfantast som suns alt utenom det orginale er styggdom. og det du sier om at man skal vente til man har råd eller ha en bil uten skilter og kjøre på bane med blir jo ett problem da man må ha skilter for og få kjøre på bane nå om dagen. for jeg skal ha skilter på bilen min og det var derfor jeg stilte spørsmålet om noen visste paragrafen el. om faktisk dette temaet. ikke for og bli kalt dum i hue, og at jeg bør vokse opp! mvh thorbjørn
Bimmerlars Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 men man bør nok filosofere litt over hvorfor denne løsningen ikke er mer brukt i ulike sammenhenger som f.eks rally... Det er pga. at en sveisa differensial kun sveises for å ha det morro å ligge sidelengs. I rally og annen racing er trikset å få bilen sidelengs minst mulig. Er en grunn til at diffene til solberg koster 200.000 stk. Såkalte aktive differensialer. Sveiser du diffen på bilen må du tenke over det når du kjører. Ta det rolig gjennom svinger og regne med å bruke en del bakdekk. Hadde selv en E12 med 3,5l M30 og sveisa diff. Funka helt fint! Må bare ikke kjøre som om det var en bil med åpen diff. Fordelen derimot er at bilen blir veldig forutsigbar når man sladder. Det synes jeg er en uting med bil med åpen diff, vet aldri helt når det slepper, da den kan begynne å spinne på innerhjulet for å så og kaste seg ut i sladd. At man ikke får diffbrems på nyere BMW, annet enn M modellene er så tragisk at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte
336mik Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Kjell Z3 har tydeligvis ikke hatt suget etter å leke seg med bil,sånn som en del andre har. Vil også anta at han har god råd,eller er bortskjemt fra foreldere. Det er mange ting som er adskillig mer trafikkfarlig enn å kjøre rundt med sveiset diff,men som sagt,man må ha det i baktankene hele tiden,spesielt i sentrale områder,og når det er glatt.
Rotty Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Har kjørt mye med 100%sperre og det er jæ*** slitsomt når du bruker bilen til vanlig men hlt sinnsykt morro leke seg med. jeg personlig kommer ikke til og kjøre 100% igjen med mindre det er snakk om dragracing, til alt anet holder 75% og du sparer masse gummi til morroa istedet. er som sagt ikke nødvendig med mere da det spinner utmerket på begge hjula under omtrent alle kjøreforhold
Kjell Z3 Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Kjell Z3 har tydeligvis ikke hatt suget etter å leke seg med bil,sånn som en del andre har.Vil også anta at han har god råd,eller er bortskjemt fra foreldere. Det er mange ting som er adskillig mer trafikkfarlig enn å kjøre rundt med sveiset diff,men som sagt,man må ha det i baktankene hele tiden,spesielt i sentrale områder,og når det er glatt. Visst leker jeg også, men jeg trenger ikke sveise diffen for å få det til. Og nei, jeg er ikke utskjemt av foreldrene mine. Dere skriver jo selv at man må passe på hele tiden med sveisa diff, det sier seg selv hvordan egenskapene blir med begge bakhjul som driver rett frem, med litt hjernekapasitet sier det seg helt selv. Mange andre ting som er farligere enn å jkøre med sveisa diff? Hva har det meed saken å gjøre? At det er farligere å kjøre helt uten bremser gjør ikke diffen tryggere. Jeg er mildt sagt overrasket over hvor lite enkelte vet om kjøreegenskaper. Og hva skal man med BMW når man vil gjøre om egenskapene til et nivå som Lada Niva?
336mik Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Svar ærlig kjell,har du noen gang kjørt med sveiset diff? Det ødelegger ikke så mye som man skal ha det til. Merker det mest i svinger ala 90 grader i byer og boligfelt,ellers merker man det ikke.
Aroid Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Tror ikke bt klarer og finne ut av om du har sveisa den eller om det bare er en vanlig 25% sperre de har ikke ruller som bremser nok individuellt til at de kan merke det. du vil bare få veldig like bremser bak noe som er bra for deg på en bremsetest.. vi driver hver dag med eu kontroller og vi klarer ikke finne ut av om det er lamell eller sveis hvis det er sperre. å du tar Eu kontroll. det er bare å kjør en runding på plassen så hør du at du sleper ene hjulet med deg. også kan man ta det på brems testeren. da kan man ta kjør ene rulle om gangen så vist det er 100% så dreger du andre rullen med deg. Ikke godkjent (2) Feil.
336mik Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Tror ikke bt klarer og finne ut av om du har sveisa den eller om det bare er en vanlig 25% sperre de har ikke ruller som bremser nok individuellt til at de kan merke det. du vil bare få veldig like bremser bak noe som er bra for deg på en bremsetest.. vi driver hver dag med eu kontroller og vi klarer ikke finne ut av om det er lamell eller sveis hvis det er sperre. å du tar Eu kontroll. det er bare å kjør en runding på plassen så hør du at du sleper ene hjulet med deg. også kan man ta det på brems testeren. da kan man ta kjør ene rulle om gangen så vist det er 100% så dreger du andre rullen med deg. Ikke godkjent (2) Feil. En lamell brems vil også dra med seg begge hjul ved bremsetest
Aroid Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Tror ikke bt klarer og finne ut av om du har sveisa den eller om det bare er en vanlig 25% sperre de har ikke ruller som bremser nok individuellt til at de kan merke det. du vil bare få veldig like bremser bak noe som er bra for deg på en bremsetest.. vi driver hver dag med eu kontroller og vi klarer ikke finne ut av om det er lamell eller sveis hvis det er sperre. å du tar Eu kontroll. det er bare å kjør en runding på plassen så hør du at du sleper ene hjulet med deg. også kan man ta det på brems testeren. da kan man ta kjør ene rulle om gangen så vist det er 100% så dreger du andre rullen med deg. Ikke godkjent (2) Feil. En lamell brems vil også dra med seg begge hjul ved bremsetest ja selv klart. men man kan brems den ned. man grei å hold igjen den hjulet med litt brems på.
Kjell Z3 Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Svar ærlig kjell,har du noen gang kjørt med sveiset diff?Det ødelegger ikke så mye som man skal ha det til. Merker det mest i svinger ala 90 grader i byer og boligfelt,ellers merker man det ikke. Jeg har ikke kjørt bil med sveisa diff, det er heller ikke nødvendig om man har litt mellom ørene. En sveisa diff kan fort føre til en ulykke, det er ikke noe å diskutere . Det er jo flere innlegg her fra folk som har kjørt med sveisa diff, men dem overser du? En sveisa diff påvirker bilen i alle svinger, og det er ulovlig og det er ikke uten grunn. Du er nettopp en av de jeg sikter til som vet utrolig lite om egenskaper.
336mik Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Svar ærlig kjell,har du noen gang kjørt med sveiset diff?Det ødelegger ikke så mye som man skal ha det til. Merker det mest i svinger ala 90 grader i byer og boligfelt,ellers merker man det ikke. Jeg har ikke kjørt bil med sveisa diff, det er heller ikke nødvendig om man har litt mellom ørene. En sveisa diff kan fort føre til en ulykke, det er ikke noe å diskutere . Det er jo flere innlegg her fra folk som har kjørt med sveisa diff, men dem overser du? En sveisa diff påvirker bilen i alle svinger, og det er ulovlig og det er ikke uten grunn. Du er nettopp en av de jeg sikter til som vet utrolig lite om egenskaper. Egenskaper tror jeg du kun har fra traktor og lastebil verden,der sperre faktisk gjør at man totalt mister styringen,på en personbil er det ikke sånn. Og siden vi er inne på det,DU har ikke kjørt med sperret diff,JEG har gjort det ganske mye. Og til alt som ikke er lov,BT er imot alt som ikke leveres fra fabrikk,eller de vil ihvertfall har penger for at det skal være trygt å kjøre med. Eks:Senke sett med TÜV-papirer er livsfarlig,selv med målebrev for 4-hjuls kontroll med godkjente marginer i bilen,møter du opp på BT med dette,så er det bare et under at liv og helse ikke har gått tapt,derimot hvis du går inn og betaler avgiften for å få skrevet dette inn i vognkort,så har du vært flink og modifisert bilen til det bedre. Dette er ren og skjær byråkrati,som kun er skapt for å få flere arbeidsplasser. Og ja,jeg vet at BT slår ned på ting som er trafikkfarlige også. Har forøvrig vist 2 biler med 100% sperre,og ikke fått en eneste komentar på dette,utenom at bremsene var jevne.
Fredrik Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Egenskaper tror jeg du kun har fra traktor og lastebil verden,der sperre faktisk gjør at man totalt mister styringen,på en personbil er det ikke sånn. Og siden vi er inne på det,DU har ikke kjørt med sperret diff,JEG har gjort det ganske mye. Og til alt som ikke er lov,BT er imot alt som ikke leveres fra fabrikk,eller de vil ihvertfall har penger for at det skal være trygt å kjøre med. Eks:Senke sett med TÜV-papirer er livsfarlig,selv med målebrev for 4-hjuls kontroll med godkjente marginer i bilen,møter du opp på BT med dette,så er det bare et under at liv og helse ikke har gått tapt,derimot hvis du går inn og betaler avgiften for å få skrevet dette inn i vognkort,så har du vært flink og modifisert bilen til det bedre. Dette er ren og skjær byråkrati,som kun er skapt for å få flere arbeidsplasser. Og ja,jeg vet at BT slår ned på ting som er trafikkfarlige også. Har forøvrig vist 2 biler med 100% sperre,og ikke fått en eneste komentar på dette,utenom at bremsene var jevne. OK... du har kjørt med 100% fast diffsperre... kan du nevne noen andre vesentlige grupperinger som også kjører med 100% fast diffsperre ? Ikke for å være nedlatende, men det er ikke helt alminnelig og det er faktisk flere årsaker til akkurat det. Slitasjen på drivverket er betydelig og kjøreegenskapene er tvilsomme... hvilke andre evt. fordeler er det med denne løsningen utover at den er billig ?...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå