Gå til innhold

E30 320\325 med kvasskam, porta topp. **NYE bilder**


andybooy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare så det er sagt, jeg jobber på et verksted der vi driver me eu godkjenning

og der sjekker vi opp motorkode mot chassisnr for å se at motoren stemmer hvis vi er i tvil, og da ser man fort at det er en 2,5liter istedenfor 2liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så det er sagt, jeg jobber på et verksted der vi driver me eu godkjenning

og der sjekker vi opp motorkode mot chassisnr for å se at motoren stemmer hvis vi er i tvil, og da ser man fort at det er en 2,5liter istedenfor 2liter.

Stemmer nok at noen gjør det, men tviler sterkt på at alle rett å slett gidder bryet med det.

Hadde det vært snakk om ettermontert turbo e.l. hadde jeg skjønt at papirene burde vært i orden, men personlig hadde jeg ikke brydd meg om det var en 2,5l motor i bilen som kun var godkjent med 2l. Men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa, vis dere er i TVIL:p men så lenge alt ser likt ut:p hvorfår skal dere da være i tvil?xD hehehhe, de blir jo gokjent flere hundre tusen biler lr noe hvert år!:P hadde ikke gidda shekka alle jeg nei:p å jeg har utført "euok" selv;) var på skolen bare da:p men aldri hørt om noen som shekker motor nr på ALLE bilene di euok alså, motor koden har jo egentli ikke noe me egenskapene til bilen lr sikkerhet, annet en som sakt, "ettermontert turbo" og lignende som VISES:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett den saken om en 200 sx på nyhetene for en stund siden? Han endte vell opp med ei saftig bot pga ikke godkjent trim av motor.Ser det er flere her som påstår at det ikke har noe å si om du har større motor eller eventuelt turbo i en bil, dere har vært heldige da tydeligvis. Skal ikke si at dette gjelder alle plasser i landet, men er man uheldig så får man en sjekk å da er det kjipt om du har gjort skade for flere hundre tusen også så betale selv.

Dette er vell helst noe man vil slippe?

Å forresten du andybooy, kan du norsk??

Ikke at det jeg skriver er 100% korrekt men innleggene dine er rett og slett irriterende å lese. Er nevn flere ganger hva de mener om dialekt og diverse her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette en salgsanonse`? siden det er så mange `gode` råd her hva med følge noen som har oxo blitt gitt gang på gang. la en salgstråd være salgstråd. vi har vel en egen plass for diskusjoner ang det ene og andre. nå er ikke jeg heller perfekt men synes bare dette blir for dumt.

La no gutten selge bilen sin.

Sry O.T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri sakt di ikke sjekker opp mot ettermontert turbo og\eller slikt! en 200sx er jo en bil som har turbo, å da bli BT gale av å til, di liker ikke slikt, å da sjekker di slikt! men er de kansje noe ettermontert turbo\eller noe på min? neei, det er en "helt" orginal bmw m20b25 motor! som ser helt lik ut som den som sto i orginalt. å da er de jo ingen grunn til å sjekke de på noe vis, vis di har tvil, sjekker di selfølgeli, men di sjekker som oftes opp mot en database der de står om bilens egenskaper å alt slikt, foreksempel sylinder anntall, hva slaks motor de er å alt slikt, men er jo 6er i alle e30 fra 320 og oppåver, så di bruker ikke sjekke det nermere, vis du bor i oslo eller noe å har troffet en hestkuk uten like, er ikke alle slik når di euok biler, det er jo kansje litt mer sjangse til at di sjekker vis du er med i et uhell å det er din feil, da sjekker di vis de er i tvli, men er ikke alle som ser så galt på alt som du tydelivis jør... la de gå ut over noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er ikke alle som ser så galt på alt som du tydelivis jør... la de gå ut over noen andre.

Ser galt på alt? Hehe. morsom type du.

Du sier de sjekker antall sylindre og diverse, det stemmer jo.

En kompis av meg trodde det samme som du, dette var en 320 med 2.5 liter motor. Fikk mangellapp der det stod med storebokstaver, sjekk motor volum!

Ikke meningen å forsøple tråden din men av og til så må man bare.

Lykke til med salget av bilen. di skrives forresten slik --> de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja jeg vet di skrives de;) jeg vet "litt" om dette, jeg har gått kjøretøy forx;) de er jo kansje litt inne på dette da:p å ja, di kan lett finne de ut, som du sier, meen, er jo om di sjekker motorkode da;) å de er ikke ofte dE jør;) som oftest vis de er tvil liksom, lr ser misstenkeli ut, å i BT og lignende, ser jo blåe silicon slanger misstenkelie ut, om det så bare er vacum slanger:p di av den litt gamlere typen er jo slik, alt som har med ungdom å slik å jøre, liker de jo ikke:p så er jo noen som er hestkuk får å si de stykt:p men jeg vet av de som er sjikkeli hyggelige og hjelpsomme åsså;) så er bare å finne de rette folka å holde seg til di når man ska euok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej. har en 320 som jeg monterte m20b25 motor i. har hatt den i 4 år. å aldri hatt noe problem med eu-kontroll

hadde en 323f 1.8 16v 106hk, med en 323 gtr motor som var noe trimma, var benka til 317hk på hjula. hadde ikke noe problem å eu-godkjenne den. dem såg bære på motorn, så sa dem tell meg at det va staseli oppi motorommet. denne var ikke godkjent. å når man selger noe som ikke er godkjent, så får man ikke nærheten av sammeprisen som en orginal koster..

synest 30 000 var mye for en 320 som ikke er godkjent med motor. når man får en orginal 325 som er strøken for 30 000..

men lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...