rally_jento Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Hei Jeg la ut min BMW 523 ut til salgs, gikk en stund uten at noen tok kontakt, da en som snakket engelsk tok kontakt på mail. Han ville kjøpe den usett, og sa at vi måtte finne en dag der han kunne komme og hente bilen før han reiste offshore. Så svarte jeg på mailen og det gikk ett par dager før jeg fikk svar om at han reiste til fillipinene den kvelden og at han skulle sette over mye penger som skulle dekke bilen, henting av bilen og shipping. Han spurte etter navn, adresse og telefon nummer. Fikk litt sjokk, dette må da være lureri, eller?? Noen som har opplevd noe liknende??
316 Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Han har sikkert lyst til å stjele bilen din. Ikke gi han adresse og nummer du.
The_transporter Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 dette er lureri!! si at bilen er solgt allerede du... dette er bare en som vil svindle deg.. har vert flere sånne oppe her.. forbanna lureri..
bård Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Det har vert mange lignende tilfeller oppe, de sender gir gjerne en sjekk som tilsvarer endel mer enn du skal ha for bilen og vil at du gir de litt cash som var til overs når de henter den. Enden på visa er at det tar tid før banken finner ut at denne utenlandske sjekken ikke har dekning og du er kvitt bilen pluss endel cash. Ingen som bor i et annet land kjøper bil i Norge, med mindre det skulle være en dyr, eksklusiv, sjelden samlerbil ville jeg tro.
///Stokk1 Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 dette er bare noen tullinger av afrikanere som prøver seg.. har lest om det på bilforumet..
rally_jento Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Ja, ble veldi skeptisk til dette her, så jeg oppgir ikke adresse elle telefon nr. men det jeg synes er rart er jo at adressen min, tlf og navn står jo i annonsen. Men men. Tenkte også på det at denne bilen er vel mye billigere på Fillipinene enn her i Norge. Tror jeg kommer til å svare han at jeg vil selge bilen i norge og at viss han alikevell vil ha bilen må han møte opp selv med cash. hehe.. lurt? hehe. Bør jeg oppgi navnet på han og mail her på forumet for å advare andre, eller? Dumt?
RobertN Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Hm dette ville jeg vært veldig skeptisk til ja.
Eirik3 Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Det gjør vel ikke noe at du oppgir navnet hans her, det er neppe det han heter i virkeligheten likevel
rally_jento Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 hehe, oki då La fram saken på et annet forum også, og på han som svarte så var det visst helt normalt å få slike mailer, hehe. Han duden hette: Michael Greger elle han kalte seg for det, hehe. Men det jeg synes var rart var at han på slutten av mailen skrev mvh. er ikke det norsk for med vennlig hilsen. Trodde ikke det brukte det i utlandet ?? Eller er jeg helt onion?
Rabies Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Greger har vi hørt om før ja. Er vel en tråd om han på bilforumet. Glad i bmw han:) Edit: Var ikke greger han het han i den andre tråden men høres ut som samme opplegget.
bård Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Send noen mailer med han for å finne ut hva han pønsker på å gjøre nøyaktig med betaling osv. Kan jo ha det litt gøy på hans bekostning å samtidig se hvilken fremgangsmåte han prøver seg på..
rally_jento Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 hehe såpass ja, jaja, me får passa oss for han. hehe..
rally_jento Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Send noen mailer med han for å finne ut hva han pønsker på å gjøre nøyaktig med betaling osv. Kan jo ha det litt gøy på hans bekostning å samtidig se hvilken fremgangsmåte han prøver seg på.. Ja kan jo det, har jo sendt tre stykk med han allerede. Men han bruker jo ca 5 dager bare på å svare en mail. Dette skreiv han sist: Hei Silje-Renée, Thanks for the mail. I will be leaving for Phlippines this evening. I will be making out payment to cover the vehicle purchase and pick up of the vehicle. I will be needing your name, address and phone number to be able to make out the bank remisse. Total amount on check will be 225.000 NKr. vehicle purchase 150.000 NKr pick-up and shipper 75.000 NKr. I will be needing the info so i can make out the payment. Mvh. Michael..... Fekk litt sjokk, så eg svarte berre (på engeslsk då): vil du at eg ska senda bilen t fillipinene?? Eller komme det noken å hente den?? Visste kje ka eg sko svara. hehe. Men har kje fått svar på d då.. hehe
Der Barockengel Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 I will be needing your name, address and phone number to be able to make out the bank remisse. Total amount on check will be 225.000 NKr. vehicle purchase 150.000 NKr pick-up and shipper 75.000 NKr. I will be needing the info so i can make out the payment. Mvh. Michael..... Fekk litt sjokk, så eg svarte berre (på engeslsk då): vil du at eg ska senda bilen t fillipinene?? Eller komme det noken å hente den?? Visste kje ka eg sko svara. hehe. Men har kje fått svar på d då.. hehe Hmm, begynner å bli ganske klassisk opplegg, dette... Du vil motta en bankremisse pålydende 75000 mer enn du selger bilen for. Denne remissen løser du inn i banken, og følger så instruksene som kjøper har gitt deg for å betale for frakten for bilen (til Fillippininene ) - dvs. du sender kr 75000 til en oppgitt adresse (muligens i Storbritannia). Deretter skjer det ingen ting - i hvertfall ikke før banken finner ut at remissen er falsk, og krever tilbake de 225000 kronene som Silje-Renée har lurt til seg med den falske remissen. Heldigvis har du fortsatt bilen, slik at du kan selge den for å dekke noe av pengene du skylder banken. Nevnte jeg at hele opplegget er ren svindel?
rally_jento Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 hehe.. ja har heldivis ikkje gjitt han noken penger, trur kje han komme t å få noko av meg heller.. hehe:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå