Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
her er et fint triks...

ligger noen helt oppi rompa på deg, og du har prøvd å signalisere om at de må slakke på, så er det bare å hugge i bremsene, såpass det blir en liten kollisjon.

den som lå bak må betale verkstedskostnader, siden de ikke holdt avstand.

du kan jo si at du trodde du så en katt, eller mus, som skulle over veien, og ville ikke kjøre på den :)

Hehe...Egersundspurken pressa en taxisjåfør (som forøvrig er en lokal stjerne) oppi ræva til han ble forbannet..Taxisjåføren hogg på bremsene slik at purken krasja i han. Politiet kom ut og lurte på hva dette var for noe, og får da svar på beste "haua"-dialekt(om noen vet hvordan denne høres ut :D): Såg diu ikkje piusen?

Gjett hvem som fikk skylda? Purken hahahahahaaha :twisted::D

:clap:

sånn skal det gjøres :lol:

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kommer nå an på hva slags bil du har og. Den taktikken tør ikke jeg med M3'n. Et annet triks er å vente til du kommer til noen svinger, helst kombinert med stigning, da trør du bånn gass! Borte blir de. Funker hver gang, men fordrer bil med litt motor ;)

Skrevet
Masse penger i kassa av sånt ja. Har hørt om lignende tilfeller selv at politiet presser og det har skjedd meg sikkert 10 ganger hvor jeg VET at det ligger en sivil politibil bare 2-3meter bak meg. Dette pleier å skje ved Vestby på 4felten der.

Ja, mye sivil der, kjenner en del som har blitt tatt der. Har selv sett både sivile mondeoer og focuser der.

Skrevet
de har ikke lov til å fremprovosere farlig kjøring...

Nei... det har politiet ikke lov til, men tenk litt etter hva som egentlig ligger bak begrepet "fremprovosere". Helt konkret betyr det at noen må reagere som et svar på en aktiv handling... og svaret må stå i stil til den første handlingen. Altså noe med at hvis jeg først slår deg så slår du meg like hardt eller hardere. Dette er naturligvis ikke akseptabelt og spesielt ikke i trafikken. Prinsippielt og faktisk er det heller ingen vesentlig forskjell på om jeg provoserer deg i trafikken eller om politiet gjør det... forskjellen er bare at politiet kan ta deg for råkjøring... noe jeg dessverre ikke kan. Et annet poeng er at vi kan diskutere hva en provokasjon er i all evighet... alle har forskjellige meninger om hva de oppfatter som en provokasjon. Det enkleste er nok å roe seg ned og kjøre lovlig i trafikken... :wink:

Skrevet

dette med å stå på bremsen funker fly. gjerne et bilnk med nødblinken først for å signalisere at du vil de skal ligge lengre bak.. tenkte jeg skulle gjøre dette med passaten en gang da jeg har en sprekk i fangeren jeg vil bli kvitt.. :)

Skrevet
dette med å stå på bremsen funker fly. gjerne et bilnk med nødblinken først for å signalisere at du vil de skal ligge lengre bak.. tenkte jeg skulle gjøre dette med passaten en gang da jeg har en sprekk i fangeren jeg vil bli kvitt.. :)

Aktiv bruk av vindusspylervæske kan også gjøre susen :wink:

Skrevet

Bråbremsing funker det! Eller ha et videokamera som filmer bakover dersom noen presser skikkelig. Er det sivilbil, kan man jo bare anmelde dem for uforsvarlig kjøring. Stiller nok ganske sterkt med et videoopptak. -Men hvem har vel et videokamera liggende klart i bilen til enhver tid?

Skrevet
de har ikke lov til å fremprovosere farlig kjøring...

Nei... det har politiet ikke lov til, men tenk litt etter hva som egentlig ligger bak begrepet "fremprovosere". Helt konkret betyr det at noen må reagere som et svar på en aktiv handling... og svaret må stå i stil til den første handlingen. Altså noe med at hvis jeg først slår deg så slår du meg like hardt eller hardere. Dette er naturligvis ikke akseptabelt og spesielt ikke i trafikken. Prinsippielt og faktisk er det heller ingen vesentlig forskjell på om jeg provoserer deg i trafikken eller om politiet gjør det... forskjellen er bare at politiet kan ta deg for råkjøring... noe jeg dessverre ikke kan. Et annet poeng er at vi kan diskutere hva en provokasjon er i all evighet... alle har forskjellige meninger om hva de oppfatter som en provokasjon. Det enkleste er nok å roe seg ned og kjøre lovlig i trafikken... :wink:

Men de som er makthavende, altså politiet i dette tilfellet, skal alltid bruke så lite "makt" som mulig for å løse problemet. Er det litt krangling/diskusjon mellom noen folk en fredags kveld på byen skal ikke politiet bruke våpen for å stoppe det, men heller holde seg på samme nivå som dem det gjelder. Altså løse problemet med prat, ikke vold.

Litt vanskelig å sammenligne det med bilkjøring, men tenk deg at en person ligger litt over grensa slik at politiet kan stoppe ham og gi ham bot. Dette er den "rette" løsningen. I stedet legger de seg på hjul og provoserer (nei, skal ikke diskutere hva man legger i det) for å øke farten og dermed en strengere straff (selfølgelig skjer det ikke hele tiden).

Hadde det vært riktig av politiet å fyre opp en liten krangel i byen til full slosskamp bare for å kunne ta dem? Synes ikke jeg hvertfall :wink:

Og forresten, han på 25år som havner i fengsel i 90 dager; det kommer jo ikke akkurat frem her hva mer som har skjedd mellom han og politiet. Etter hva jeg har blitt fortalt er det ikke langt fra personforfølgelse det som har skjedd... Kan ikke like det.

Skrevet
ellingsen, har du vært ute for den 406'en med tona ruter på strekningen der?

Ikke sett noe 406 tror jeg, men sett en mørk blå S60 der ofte. Ble også stoppet av en sølv S60 da jeg hadde Z3n..Det var 5000,- raske i bot da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...