Gå til innhold

Mye vann bak førersetet (E46 '00)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har søkt litt rundt, men fant ikke noe veldig likt her.

Har slitt med mye fuktighet inne i bilen i år, men det har vært ekstremt de siste to ukene. Det har vært mer is på innsiden av vinduene nå som minusgradene har kommet. Har ikke mulighet til å koble til kupévarmer eller ha bil i garasje der jeg bor. I går fikk jeg låne en garasje og har kjørt en 2000W kupévarmer siden da.

Foran førersetet er det nå tørt, men bak fjernet vi mellom en og to liter med vann. Har nå snudd kupévarmeren til å blåse under førersetet og videre bakover, samt en søt lite skovarmer som ligger under gulvbelegget (usikker på effekten av denne, men det må vel være verdt å prøve...).

Ut i fra hva jeg har sett tidligere, så kommer vannet inn foran, og så beveger det seg bakover etterhvert. I sommer kom det inn litt foran, men ikke mer enn at et par aviser under matta ordnet biffen.

Jeg er fullstendig grønn på bil generelt, dette er min første kjærlighet på fire hjul.

Ønsker selvsagt å slippe en gigantisk verkstedregning, og hadde håpet på tips til hva dette kan være, hva jeg kan se etter selv og gjerne oppmuntrende ord om at dette skal ordne seg på en rimelig måte 8-[

Skrevet

Hei og velkommen til bimmers... :D... Umiddelbart høres det ut som om en av plastikkmembranene i dørene er utette. Dette er et slags plastikktrekk som ligger mellom den indre bekledningen og vinduene i dørene... nettopp for å hindre at vann kommer inn i bilen via vinduslistene. Dessverre er dette et typisk problem på E46, men man kan heldigvis relativt lett skifte trekket selv. Selve plastikktrekket koster ikke mange kronene og med litt tålmodighet kommer man langt. Ved mindre lekkasjer kan et tett pollenfilter være synderen, men det gir som regel ikke mer fuktighet i bilen enn at vinduene dugger til ved kaldt vær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...