Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kan du like godt ha det du har. Samme innsug det.

Husk at du også må modifesere m50 innsuget hvis du skal ha det til å passe. Mange forskjellige steder som selger ferdig modifiserte.

Skrevet
spurte en jeg kjente om han hadde et m50 innsug å selge meg, men han hadde bare m52b20 innsug. Jeg får ikke tatt ut de resterende hestene i min 523i med det?

Nei, det er det samme innsuget, du må ha ett M50B25 innsug, det samme som sitter på E34 525 eller E36 325.

Du kan jo sjekke høggern eller GS bildeler, jeg kjøpte mitt derfra ca 1000,- det du trenger i tilegg er ett ombyggingskit, dette selger de hos Understeer.com (Der jeg kjøpte mitt) eller hos Namotorwerks som nevnt tidligere i tråden. (Eurosport M50/S50 Manifold Kit)

Du kan også kjøpe komplett manifold og kit hos de ovennevnte.

Det du trenger i tilegg er ett Fuelrail deksel fra M50B25 motoren da det gammle ikke passer, du må også ha en litt lengre slange fra Veivhusventilasjonen, + at Servo olje tanken ikke passer 100% etterpå, dette kan man lage ett adapter til selv så det passer, det er bare det at manifolden er større så at du må vri tanken litt, derfor får du bare skrudd i ene bolten.

Men egentlig så er nok det beste å sende en mail til Alpina527, en kar som florerer rundt om på diverse forum, Ian heter han vel og er fra England, mener han bygger om M50 manifolder til å passe bolt on.

Her er mail adressen:

Alpina527@aol.com

Og han er til å stole på, han borret opp mitt gasspjeld, eller jeg kjøpte ett av han og sendte mitt gammle i retur når jeg hadde byttet, så han stoler på deg også :)

Skrevet
Okei, så 520 er stupet den å da?

Strupet å strupet, det er jo en 2 liters motor da, mens det sitter en 2.5 liter i 523, om man vinner noe ved å sette M50 innsug på 520 vet jeg ikke, hvis det var det du tenkte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...