Gå til innhold

BMW-INPA/EDIABAS


Sir Hofstad
 Share

Anbefalte innlegg

Har installert INPA v5.0, men får bare feilmelding når jeg starter det (muligens ikke helt frisk PC)

Er avhengig av minne og plass for kjøring osv, og ville ikke fungere på en gammel bærbar jeg prøvde på, men en av de nye fungerer det greit med.

Viktig at programmet blir åpnet korrekt også.

Men du har ikke prøvd med interfacen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går denne programvaren ut på?

EDIABAS er programvaren som muliggjør kommunikasjon med kontrollenhetene i bilen.

INPA er test-programvaren som gir mulight for å lese/slette feilkoder, teste kontrollenheter, lese live-data mm.

INPA bruker altså EDIABAS til å kommunisere med bilen.

Men du har ikke prøvd med interfacen?

Jeg har/hadde planer om å bygge et ADS-interface, men det er mulig jeg bestiller OBD interface fra one stop factory.

Så mange planer, så lite tid.... :)

Har du noen av delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har installert INPA v5.0, men får bare feilmelding når jeg starter det (muligens ikke helt frisk PC)

Kan være fake...

Hvor stor er INPA /EDIABAS fila i pakket tilstand?

Skal være over 300 MB hvis det er en fungerende versjon.

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil det si at du selv kan kjøre diagnostikk og finne feil på bilen, da sparer du jo litt i verkstedregning da. det sitter jo en kontakt i motorn på 325 oxo, ved innsuget. Betyr det at jeg oxo kan kjøre diagnose program og finne hickups på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INPA er beregnet for bruk internt hos bmw under utvikling/testing/feilsøking osv, og er derfor ikke særlig "rafinert" av seg. Det vil si at man kan lage mye rør dersom man ikke vet hva man holder på med under bruk...

For diagnose og nullstilling av feilkoder finnes enklere program slik som carsoft og den litt mer avanserte p.a. soft bmw scanner (står en del om disse i andre tråder i forumet)

Litt OT:

(På E30 er det vel kun kjørecomputer, alarm, airbag og motorens styreenhet som det kan kjøres diagnose på.

Siden kontakten din sitter ved innsuget har du antakeligvis den første versjonen med 15(?) pinner, mens den som følger f.eks carsoft har den andre versjonen med 20 pinner som kom på E30 87/88(?))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INPA er beregnet for bruk internt hos bmw under utvikling/testing/feilsøking osv, og er derfor ikke særlig "rafinert" av seg. Det vil si at man kan lage mye rør dersom man ikke vet hva man holder på med under bruk...

For diagnose og nullstilling av feilkoder finnes enklere program slik som carsoft og den litt mer avanserte p.a. soft bmw scanner (står en del om disse i andre tråder i forumet)

Litt OT:

(På E30 er det vel kun kjørecomputer, alarm, airbag og motorens styreenhet som det kan kjøres diagnose på.

Siden kontakten din sitter ved innsuget har du antakeligvis den første versjonen med 15(?) pinner, mens den som følger f.eks carsoft har den andre versjonen med 20 pinner som kom på E30 87/88(?))

Den sitter ved innsuget på både før 09/1987 og etter, men selve pluggen er endret som du sier, men står fortsatt på samme plass ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg såvidt fått testet INPA v5.02 på min E46, og det fungerte meget bra det lille jeg testet. Dog så mangler min versjon en del script-filer slik at jeg ikke får kjørt alle testene.

I forhold til carsoft er det en haug flere muligheter til å lese av sensordata mm. Jeg kunne f.eks gå inn på regn-/lyssensoren og lese av alt av verdier.

inpas.jpg

Neste punkt blir å få DIS opp å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 16 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...