teekay Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 har en 1991 modell e36, med fargekode: 237 Granite Silver Metallic. Skal lakke noen små skader på denne men klarer ikke å finne helt rette fargen selv om jeg finner fargekoden. Har brukt lakk fra bilxtra. Har også fått blandet lakk på sprayboks der de brukte sjablonger for og finne nyansen i fargen, men dette ble også ganske tydelig forskjel. Noen som har erfaringer med dette på denne lakkoden?
Balltre Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=656549#656549
Ad|oS Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Har mye med "hvordan" du lakkerer også. Blir forskjell bare du holder boksen på litt feil avstand...
Superbeetle Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Skal holde med fargekoden. Jeg har bare hatt dårlige erfaringer med bilxtra's lakk her i bergen(som de blander selv) 297 Montrealblau har jeg tilgode at de klarer å lage skikkelig.. Mens mekonomen/lakkspesialisten lager perfekt hver gang:) Så gjerne du bare trenger en ny blander
Magge Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Nesten alle farger har mange nøyanser. Noen fler en andre. Er ikke alltid at fargen stemmer helt. Noen lakkprodusenter er bedre en andre på forskjellige farger. Dette kan variere veldi. Og noen farger stemmer veldi dårli uansett hvordan du vrir og vender på det. Er derfor du må flekke ut tilstøtende flate (dør) når du for eksempel skal lakke en forskjerm. Tror forresten bilxtra forhandler sikkens. Gjør hvertfall det her i ålesund. Prøv Glasurit om du har noen i nærheten som kjører på dette merket. Har god erfaring med de fleste farger fra glasurit
-Anders- Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Skal holde med fargekoden. Jeg har bare hatt dårlige erfaringer med bilxtra's lakk her i bergen(som de blander selv) 297 Montrealblau har jeg tilgode at de klarer å lage skikkelig.. Mens mekonomen/lakkspesialisten lager perfekt hver gang:) Så gjerne du bare trenger en ny blander Testa fargekode 297 montrealblau fra torshov. skulle lakke opp noe bortpussa rust fra reservehjulsbrønnen. Kan ikke si at det ble samme blåfarge der iallefall.
teekay Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 Bor i ålesund for tiden. Hvor forhandler de Glasurit i ålesunds området da? Det dumme er at jeg har prøvd å lakkere et helt felt. Resultatet i seg selv ble jeg veldig fornøyd med, men fargeforskjellen er så stor at du ser det med en gang.
Magge Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Da er det bare å vaske vekk det du har grisa til med tynner. Der hvor jeg jobber bruker vi glasurit. Men vi har ikke utstyr til å lage spraybokser. Ødegård karroseri og lakk har vel det. De selger PPG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå