Friksen Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Hei! Har montert Xenon i grøftelysa men tenkte egentlig ikke sååå mye over det da jeg valgte 8000k sette.. sto å tenkte på 6000k men det hadde dem ikke i butikken så da ble det slik.. men med 8000k ble det ganske så blått!! hehe Så å få tak i blå 10w halogen parklyspære er vel ikke bare bare? finner ikkeno innlegg eller på noen nett sider som jeg har sett det.. Noen som kan gi noen tips?
vetu03 Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 www.dioder.no, der har de noen blå parklyspærer.
2mMy Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 dioder.no sine passer ikke! beste løsningen er å kjøpe leds fra umnitza.com! xenonlook! dyre, men bra!
Friksen Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 ok:) så et inlegg om en misfornøyd me xenon look pære..meen jeg bør nok bare finne blå pærer
Haug530D Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 8000K er ikke lovlig, du får heller ikke optimale lysforhold, men det er din bil, så du gjør som du vil. Men skal du skifte pærene til AE? det er ikke vanlige standard pærer, du vet det? tenker da på holderen, om det går å ta ut pæren vet ikke jeg.
2mMy Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 jeg som har lagt inn et innlegg på dioder.no ang parklysa! og jo man kan ta ut pæra! har testa det meste jeg, og umnitza er klart det beste valget!
Friksen Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 Skal bare ha blåe parkpærer me vanlig sokkel jeg.men vil jo helst slippe å kjøpe noe jalla jalla greier som bare har blå gymmi over seg.. og om 8000k ikke er lovlig så er jo d synd.. men jeg ser ingen grunn til å sette mangel på det i forhold til eu kontroll da det står ingen krav i forhold til grøftelys i lov verket på biler under 3500.. Feil farge park lys er noe annet.. Jeg får se hva jeg finner..tror ikke jeg gidder å bestille fra utlandet bare for et par pærer
TJ Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 8000K er ikke lovlig, du får heller ikke optimale lysforhold, men det er din bil, så du gjør som du vil. At 8000K ikke gir optimalt lys er riktig, men at det er ulovlig? Er det virkelig det altså?
Friksen Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 og mener det ikke står noe om det i kjøretøyforskriften heller.. uten å vere sikker på det.. står bare alt det vanlige det om automatisk nivåreguleringa osv.. Jeg viste ikke det skulle bli sååå blått som det er.. har sett 6000k i nærlysa på en annen og det ble jo fint..har 4300k ellerno i nærlysa nå.. grunnlag for at det ikke skal vere lov må vel vere pga purken .. Synes a det lyser bra nok jeg.. bedre enn di gamle H7 pærene og penere look..så er fornøyd me 8000k igrunn..men hadde nok valgt 6000k vis jeg skulle kjøpe igjenn..
Haug530D Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 og mener det ikke står noe om det i kjøretøyforskriften heller.. uten å vere sikker på det.. står bare alt det vanlige det om automatisk nivåreguleringa osv.. Jeg viste ikke det skulle bli sååå blått som det er.. har sett 6000k i nærlysa på en annen og det ble jo fint..har 4300k ellerno i nærlysa nå.. grunnlag for at det ikke skal vere lov må vel vere pga purken .. Synes a det lyser bra nok jeg.. bedre enn di gamle H7 pærene og penere look..så er fornøyd me 8000k igrunn..men hadde nok valgt 6000k vis jeg skulle kjøpe igjenn.. Det er nettop pga at det er blålig det ikke er lov, har selv 4300 i nær men kunne tenkt meg 6000 både i nær og fjern, så lenge du har det i fjernlys er det nok ikke så veldig nøye, man blender jo ned likevel, men det er fortsatt ikke lov altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå